NAZRI RACIST 87% THAN MAHATHIR

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz tidak akan menarik balik kenyataannya yang menyifatkan pandangan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai modul Kursus Biro Tatanegara (BTN) bersifat perkauman. Katanya walaupun pelbagai pihak mengkritik kenyataannya itu termasuk Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, beliau tetap tidak akan memohon maaf kepada Dr Mahathir kerana berpendapat modul baru BTN haruslah selari dengan gagasan 1Malaysia yang diperkenalkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak

Sharp Shooter: tak perlu tukar pun, BTN bertujuan memupuk semangat cintakan bangsa, negara dan agama. intakan kawan sahabat, berkerjasama tolong menolong toleransi sesama kita. bertujuan menyedarkan org melayu yg masih lemah dan tertinggal dibelakang kaum lain. ini bukan rasis. bukan bermakna kita nak kuatkan bangsa kita dr sudut ilmu, ekonomi, kecintaan kpd ... See Morebangsa dan agama itu rasis. yg sebenarnya bnagsa lain taut bila kita bersatu sbab kita jadi kuat dan mereka cuba pecahbelahkan melayu supaya mereka dpt memerintah. bayangkan saudara/ri semua org kafir laknat memerintah kita. TGNA kata BTN tak islam sbab tu tak nak sokong. Islam tu macam mana . bukankah nilai yg diajar di BTN itu nilai islam, bersatu, bermuafkat, berkongsi, cintakan negara bangsa agama, bersenbahyang berjamah, tazkirah pun ada dn macam2 lagi. apa bagi TGNA islam tumesti berjubah dan berserban dan berwirid 24 jam dan berdakyah 24 jam b. renung2kanlah. Dan Nazri ni memang bodoh tahap tenuk, berani lawan guru. Dulu bukan main lagi bodek sana sini. Sekarang? Sampah politik!

N3 - KOTA SIPUTEH



Kota Siputeh, Kota yang banyak melahirkan pahlawan bangsa dan negara. Kini Siputeh diuji lagi, rakyat sebagai pahlawan membela nasib diri. Siapakah yang mereka akan undi? PAS atau BN?


Nik Aziz Perlu Letak Jawatan

KUALA LUMPUR 30 Nov. - Penganalisis politik menggesa Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat melepaskan jawatan berikutan tindak-tanduk politik beliau yang semakin menyeleweng daripada ideologi parti sehingga mencetuskan kegelisahan umat Islam.

Menurut mereka, jika Menteri Besar Kelantan itu tidak berundur, dikhuatiri parti itu semakin lemah dan bakal berkubur khasnya di Kelantan.

Kata mereka, Pas 'hilang maruah' apabila Nik Abdul Aziz sanggup membiarkan diri menjadi 'kuda tunggangan' orang bukan Islam khasnya pemimpin DAP demi kelangsungan hayat politiknya.

Prof. Datuk Zainal Kling berkata, Mursyidul Am Pas itu sudah mula memesongkan ahli Pas supaya turut mengikut telunjuk orang bukan Islam demi menjaga hati mereka.

Sambil memberi contoh beberapa isu berkaitan kepentingan orang Islam di Selangor, Perak, Pulau Pinang dan Selangor, Nik Abdul Aziz tidak membela Islam tetapi sebaliknya mencari helah mempertahan pemimpin DAP yang menghina Islam dengan alasan 'mereka tidak faham Islam'.

"Sudah wajar beliau (Nik Abdul Aziz) meletakkan jawatan dalam politik dan sebagai Menteri Besar kerana tindakannya semakin menggusarkan orang Islam.

"Beliau tidak lagi dapat mempertahankan prinsip-prinsip persaudaraan Islam dalam menghadapi serangan dan ejekan orang bukan Islam demi kepentingan politiknya.

"Beliau membiarkan orang bukan Islam meremehkan al-Quran dan menghina pemimpin Islam,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Serentak dengan itu, beliau yang juga Penyandang Kursi Tun Ghafar Baba Universiti Sultan Idris (UPSI) meminta ahli Pas meneliti secara mendalam perkembangan kepimpinan parti tersebut yang sudah tersasar daripada perjuangan asal untuk memartabatkan Islam.

Pendapat itu disokong oleh Profesor Politik dan Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Prof. Dr. Mustafa Ishak yang menyatakan tempoh 18 tahun sudah terlalu lama untuk Nik Abdul Aziz berkuasa dan wajar bersara daripada politik.

"Beliau mengorbankan banyak prinsip perjuangan Islam demi keutuhan dirinya dan bukan parti. Sikap ini sungguh mengecewakan ahli Pas.

"Jika beliau tidak melepaskan jawatan, Pas akan semakin lemah kerana terlalu mengikut telunjuk DAP dan PKR,'' katanya.

Beliau berkata, makin lama Nik Abdul Aziz berkuasa, Pas akan semakin tidak dihormati dan boleh berkubur khususnya di Kelantan.

Presiden Pertubuhan Pemikir Profesional Melayu Malaysia (PPPMM) Prof. Datuk Dr. Kamarudin Kachar berkata, tindakan Nik Abdul Aziz mendoakan orang lain ditimpa bala sudah membuktikan bahawa beliau bukan lagi ulama atau pemimpin Islam tulen.

"Beliau patut letak jawatan. Beliau sudah tidak layak menjadi pemimpin yang mendakwa parti Islam.

"Nik Abdul Aziz sudah terkeluar daripada ajaran agama Islam dan juga pemikirannya sudah gila,'' tegasnya.

Beliau berkata, tidak ada seseorang beragama Islam dan berfikiran waras mendoakan orang lain ditimpa bala.

"Terbukti beliau bukan lagi ulama. Tindak-tanduknya memalukan umat Islam Malaysia di seluruh dunia. Nik Abdul Aziz patut bertaubat dan meminta keampunan pada Allah atas perbuatan itu,'' ujarnya.

Pensyarah Jabatan Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Madya Dr. Ahmad Nidzamuddin Sulaiman berkata, isu 'menantu dan penajaan haji' telah mencalarkan imej tok guru itu.

"Beliau sudah lama menjadi pemimpin Pas. Keadaan kesihatannya juga tidak menentu. Lama atau cepat pengganti Nik Abdul Aziz perlu dicari jika Pas mahu terus hidup,'' katanya.

Pensyarah Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Politik Universiti Teknologi Mara (UiTM) cawangan Dungun, Terengganu, Asri Salleh berkata, Nik Abdul Aziz memperalatkan agama untuk kepentingan politik.

"Sudah patut sangat beliau mengundur diri kerana integriti sudah makin tercalar.

"Cara politik beliau yang memperalatkan agama juga sangat mendukacitakan umat Islam dan tidak sihat,'' katanya.

sumber: utusam malaysia

Ulasan saya : marilah kita sama-sama jadikan kisah nik aziz sebagai satu iktibar bagaimana kehidupan seorang yang pemimpin yang dipenuhi sikap sombong dan angkuh walaupun bergelar tok guru.... nampaknya doa beliau untuk bekerjasama dengan syaitan makbul.... Nauzubillahi minzaliq..

Nik Aziz Hanya Jaga Hati DAPigs, Islam diketepikan


Salam Hari ini hamba ada menerima satu email yang berbunyi begini "(LINA JOY) kehebatan peguam jahanam Azlina Jailani telah menang di Mahkamah. mereka tak akan menang kerana melawan Allah, mereka hanya menang sementara di dunia... sapa yg lebih berkuasa... sama-samalah kita berdoa agar kita, generasi kita dan semua Islam yg ada sekarang sentiasa dlm Agama Allah dan dilindungi Allah terpesong

aqidah...amin Pertubuhan Melayu Murtad telah diluluskan!! persatuan Melayu Kristian telah SAH ditubuhkan di Malaysia !! Injil telah dicetak & di edar.... IFC buat RoadshoW besar-besaran sokong kebebasan Beragama... Bersedialah wahai saudara - saudari ku yang amat disayangi... BERDOALAH SEMOGA UMAT ISLAM SELAMAT tolong sebarkan kepada yang cintakan AGAMA ALLAH (Agama Islam).... ISLAM DIHINA DI MALAYSIA

Malah pengirim juga menulis mengenai beberapa tuntutan daripada IFC...
Malah rasanya semua sudah sedia maklum tuntutan tersebut...tidak mengapa..akan hamba tulis beberapa tuntutan tersebut untuk mengembalikan ingatan kalian:

Setiap anak yang baru lahir di Malaysia jangan dikaitkan dengan mana-mana agama sehinggalah anak itu berusai 18 tahun

Di dalam dokumen pengenalan mykad dan pasport dihapuskan kolum identiti agama...

Mana-mana individu yang bukan beragama islam jika berkahwin dengan orang islam, dia tidak perlu memeluk islam

Mana-mana orang islam yang hendak berkahwin dengan orang bukan islam, dia perlu menukar agama kepada bukan islam(MURTAD)

Hapuskan mahakamah Syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain....dan banyak lagi tuntutan IFC(baca disini 1.....baca disini 2)

Ada sebab kenapa hamba membuka semula lipatan kisah ini yang mana hari ini orang tidak lagi membicara perkara ini...Sebab hamba tertarik dengan bicara seorang sahabat mengenai celoteh Nik Aziz ini yang mengatakan "Perlu tukar Melayu UMNO kepada Islam"...Persoalan yang hamba tertanya yang mereka menyertai dan menyokong UMNO termasuk ayah hamba bukan orang islamkah??? Sehingga Nik Aziz menyatakan sedemikian...

Dan Hamba juga tertanya...Adakah ini yang lebih besar isunya berbanding isu IFC...Tidak tahukah Nik Aziz bahawa PKR dan DAP juga menyokong IFC...Kenapa perlunya lagi PAS menyokong PKR dan DAP...Atau PAS juga menyokong IFC???

Kerajaan hari ini berhabisan menentang IFC.....tetapi PKR dan DAP memberi sokongan yang jitu terhadap pertubuhan ini...Dimana pula kenyataan Nik Aziz berhubung perkara ini....Teringatlah hamba pada satu kenyataan...Selagi kita orang islam berpegang kepada TERAS ISLAM maka terjaminlah ISLAM tersebut...

Sebagai contoh teras islam sudah menggariskan solat zuhur 4 rakaat...maka dari zaman Rasulullah sehingga zaman sekarang solat zuhur tetap 4 rakaat...tidak pernah berubah...Maka hamba percaya Nik Aziz ini bukanlah ulama yang hebat dan perlu diikuti kerana beliau sendiri tidak pernah berpegang pada teras islam...contohnya...dulu Nik Aziz pernah menyatakan UMNO ini kafir kerana berkawan dan berkongsi kuasa dengan orang kafir...Namun hari ini Nik Aziz pula berkawan dan berkongsi kuasa dengan orang kafir...apakah islam Nik Aziz boleh berubah mengikut peredaran zaman?? inikah islam yang perlu diikuti???

Wahal Nik Aziz perlu ingat bukan semua orang kafir itu perlu kita musuhi...orang kafir yang membahayakan islam sepatutnya dimusuhi dan ianya juga telah dijelaskan dalam Al-Quran...Hari ini jelas DAP sudah melampaui batas norma sehingga mengugat agama islam namun kenapa Nik Aziz masih menjadikan DAP sebagai teman seperjuangan...Fikir-fikirkan...

Nik Aziz Akan Berundur Tidak Lama Lagi



Harakahdaily Tue | Oct 13, 09 | 12:30:24 pm MYT

KOTA BHARU, 13 Okt: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sekali lagi berkata, orang Cina di negara ini perlu mengambil peluang untuk memimpin negara ini dengan mengkaji, menyertai dan seterusnya memimpin Islam. Ini kerana, orang Cina jelas cerdik dalam berpolitik dan patut memimpin orang Melayu.

Beliau merujuk kes perwakilan MCA yang menolak kedua-dua pemimpinnya yang dikira salah laku dan rasuah dengan memberikan isyarat kedua-duanya tidak layak memimpin orang-orang Cina dan MCA.

Dalam persidangan luar biasa (EGM) MCA itu, perwakilan meluluskan undi tidak percaya kepada Presidennya, Datuk Seri Ong Tee Kiat. Perwakilan juga menolak usul untuk melantik semula timbalan presidennya, Datuk Seri Chua Soi Lek yang dipecat oleh Lembaga Disiplin parti itu. Namun perwakilan menerima beliau sebagi ahli parti. Bagi Nik Aziz, keputusan ini melambangkan kebijaksanaan orang Cina berpolitik

Sehubungan itu, beliau menawarkan sekali lagi agar mereka mengkaji, menyertai dan memimpin Islam kerana mereka adalah kaum yang cerdik dan layak memimpin Islam berbanding orang Melayu sendiri. Nik Abdul Aziz Nik Mat, semasa memberi responnya berhubung pilihan raya kecil Bagan Pinang berkata, kalah atau menang adalah adat di dalam sebuah perjuangan, seraya mengakui bahawa PAS menghadapi tentangan kuat daripada UMNO pada PRK kali ini.

"Kita terima kekalahan ini. Tak apa. PAS tidak pernah lupa pada falsafah, menang tidak bererti selama-lamanya akan terus menang. Begitu juga kalah. Kelantan pun sebelum ini pernah kalah tetapi akhirnya mampu bangkit semula," katanya. dipetik klik d sini

Komen PB

Ini lah Melayu yang lupa diri dan mabuk kuasa sehingga sanggup gadai maruah bangsa dengan merelakan orang Cina memimpin Melayu kononnya sebab mereka lebih cerdik .

Selain itu , Nik Aziz juga berkata mereka layak memimpin Islam berbanding orang Melayu sendiri . Adakah Nik Aziz buta sejarah dan contoh paling dekat lihatlah sendiri kekejaman tentera Thailand yang membunuh ramai umat Islam di Thak Bai dahulu . Di Singapura pulak, apa nasib umat Melayu di sana di bawah pemerintahan PAP ?? Pemimpin Melayu di sana apa kuasa yang mereka dapat ??

Aku rasa sebelum Nik Aziz cakap orang Melayu tak layak memimpin , sepatutnya beliau lah yang perlu letak jawatan dulu dan bagi kepada Cina pegang MB Kelantan tengok . Apa pembangunan yang dibuat oleh Nik Aziz di sana ?? ramai lagi rakyat miskin menagih bantuan tetapi pemimpin PAS di sana kaya raya dengan hasil balak .

Mahfus Terkedu Dengan Kemenangan Besar BN


 
 

"Umno memang menang dalam pilihanraya Bagan Pinang ini tetapi ternyata kalah dalam memerangi rasuah, kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar sambil menghormati keputusan rakyat atas prinsip demokratik"-
HAPRAK DAILY AKBAR YANG LEBIH THOGHUT DARI PEMIMPIN.LIDAH POLITIK PUTAR BELIT PAS ABAD INI BERSAMA DAP.


Adakahkah PAS menang di Kedah dalam PRU12 bererti PAS juga sudah MENANG dalam memeragi judi,arak,maksiat serta lantai-lantai tempat pondan-pondan berpesta didepan mata…..

POooorah !?

Apakah setelah PAS menang PAS berjaya memeraNgi tipu daya serta putaq belit segelintir pemimpin dan EXCO-EXCO mereka di Kedah hari ini?.

Hakikatnya…PAS tidak mampu bukan sampai ketahap memerangi kemungkaran…tetapi sekadar untuk menegor kemungkaran dikalangan rakan taulan mereka sekali pun mereka tidak mampu…yang termampu mereka bersuara dicelah-celah kangkang rakyat…hanyalah…

“ susahlah…!! Payahlah…!! ..kita pun kena pebetoi diri kita dulu juga….

Pooooorah…!!! Inikah cara untuk memerangi rasuah dan mungkar??

Begitu juga sekadar untuk menegor atau menasihati segelintir pemimpin PAS sendiri yang bersikap “Kaduk Naik Junjung”.

Mampu kah PAS menegor pemimpin mereka? Terutama di Kedah dikampung halaman sendiri…..

Pemimpin sendiri mereka tidak mampu menegor …masakan mereka mampu memeragi Rasuah.

Yang jelas mereka mampu menyerang bangsa sendiri berbanding sekutu mereka si Kapiaq harbi…

Terbukti PAS tidak ada kudrat dan upaya…kerana mereka serupa….2 x5 dan 5 x2 sesekali 5 x5 !


Lupakah Mahfus pada perpatah orang YAN atau orang pokok sena Kedah?

Dengan perpatah tua ini...

”SIANGKAP SENOHONG,GELAMA IKAN KELI” Cakap bohong lama-lama menyangak dan mencuri..

Bukankah dari sikap pembohong,penipu dan putaq belit itu akan membawa pemimpin itu menyangak dan mencuri…bukan sekadar berasuah lagi.

Sedarkah Mahfus sikap pembohong dan putar belit itu harus diperangi terlebih dahulu.

Kerana dari sikap pembohong dan putaq belit itulah yang membawa kepada pemimpin menyangak dan mencuri.

Apakah menyangak dan mencuri itu lebih mulia dari Rasuah?

Atau rasuah itu lebih hina dari menyangak dan mencuri?

Rasuah itu bermula dari sikap pembohong dan penipu serta putar belit.

Hari ini sikap putaq belit dan menipu ini masih berselimut bersama-sama segelintir pemimpin PAS di Kedah.

Sudahkah Mahfus dan Mat Sabu memeranginya…???

Tepok dada tanyalah selera yang lebih besar dari ilmu yang ada…dan janganlah kita asyik memfitnah sesama bangsa .

Sesekali selaklah dipungung sendiri masih adakah taik-taik yang belum tercuci…

Wassallam.apbs.

Pakatan Perak! Sedarlah Diri!

KEPUTUSAN mahkamah sudah mengesahkan siapa berkuasa di Perak. Perkenan Sultan tidak ada, tapi masih juga bertindak keras kepala. Peraturan mana yang mereka pakai. Bahasa apa lagi yang perlu digunakan supaya benar-benar faham. Kami rakyat Perak, sudah bosan dengan politik yang berunsurkan keganasan. Tidak habis-habis melanggar undang-undang. Tidak sudah-sudah menimbulkan masalah dalam negeri yang kami cintai ini. Kami mahu hidup aman dan dapat melaksanakan ibadat puasa dengan aman tanpa keresahan tentang kestabilan negeri.

Janganlah isu sensitif di Selangor hendak dibawa dan dilepaskan dendam dan marah kepada kami di Perak, terutama untuk perhatian Sivakumar. Anda bukan lagi speaker DUN kami. Kalau anda rasa anda ada penyokong, BN juga ramai penyokong. Jadi jangan kerana sikap keras kepala anda, antara penyokong juga bermusuhan atau saling benci-membenci. Kami ingin mengekalkan suasana harmoni sedia ada dan kami sesama Islam dapat merayakan hari raya puasa ini dengan lebih meriah.

Kepada DAP, jika terus juga berdegil dengan perlakuan ini, anda sebenarnya tidak menghormati raja kami. Sejarah membuktikan kami rakyat Perak akan berbuat apa sahaja demi kedaulatan raja kami. Patuhilah rukun negara kedua jika anda adalah benar-benar rakyat Malaysia yang cintakan tanah air ini. Selama 52 tahun, belum ada lagi kumpulan yang berani mencabul prinsip-prinsip rukun negara. Tindakan anda sebenarnya membuatkan rakyat Malaysia yang cinta pada negaranya, amat benci dan marah.

Hentikanlah, kerana perbuatan ADUN-ADUN begini sebenarnya mencabuli semua lima prinsip rukun negara dan memang layak dikenakan lucut kerakyatan.

Ingatlah, kami mahu keamanan agar dapat beribadat sempurna di negeri kami, hidup dan mati kami kerana Allah untuk agama, bangsa dan negara.

PANTANG DICABAR

Bagan Serai, Perak


Putrakencana :

Wahai DAP dan Pengkhianat Melayu sedarlah diri, kami inginkan kedamaian dan kemakmuran yang selama 52 tahun dirasai oleh kami.

Janganlah menimbulkan suasana yang tegang di antara kaum di negara ini.

Kami hanya hendakkan kedamaian yang berkekalan.

Hassan Ali Diperbodohkan Khalid Sepanjang Perkhidmatannya

Khalid Ibrahim terang-terang gagal mentadbir negeri selangor, tu la yang gatal-gatal pi letak orang yang tak pernah joint politik jadi menteri besar buat ape.. bukan semua CEO syarikat besar boleh tadbir negeri, khalid samad atau nama glamournya khalid gereja pula mengeluh, katanya dia redha kalau next election pengundi shah alam tak memilihnya lagi sebagai ahli parlimen. macam tu juga dengan Rodziah atau dikenali sebagai Rodziah 375ribu, dia serik untuk menjadi wakil rakyat lagi, katanya bukan senang nak jadi wakil rakyat ni. katanya lagi, kerja ni hanya orang yang berpengalaman sahaja boleh buat, macam adun-adun BN mereka semua dah ada pengalaman. itu lah kata-kata Rodziah sewaktu sidang akhbar di rumah MB selepas perjumpaan dengan penduduk di dewan MBSA Shah Alam.

Lepas kejadian huru-hara di dewan mbsa shah alam yang mana keputusan untuk membina kuil tu gagal di buat, khalid telah menerima berita yang kurang seronok dari bosnya, Anwar Ibrahim, bosnya itu telah meminta Khalid Ibrahim pergi menghadap tuanku sultan selangor meminta perkenan tuanku untuk membubarkan dun selangor supaya satu pilihanraya negeri boleh di buat. Anwar cukup panic dengan tiga kejadian pada hari itu, kejadian pertama ialah Khalid ibrahim gagal buat keputusan mengenai status pembinaan kuil di seksyen 23 dan kejadian kedua ialah Hassan Ali menghadap Tuanku Sultan Selangor dan kejadian ketiga ialah, sudah ada ura-ura berberapa adun PKR untuk lompat parti.

Kenapa Anwar panic bila dengar Hassan Ali menghadap sultan selangor? kerana ada cerita-cerita mengatakan yang Tuanku Sultan memanggil hassan ali kerana tuanku ingin bertanya pada dia adakah dia bersedia untuk menjadi menteri besar selangor sekiranya UMNO dan PAS di selangor bergabung. cerita bergabungnya pas dan umno di selangor bukan menjadi rahsia lagi, cerita ni pernah kita dengar sewaktu malam keputusan pru hari tu, umno sanggup menyerahkan kerusi mb kepada pas dengan syarat pas meninggalkan pakatan haram jadah dan bergabung dengan umno dan pas boleh memilih sapa-sapa sahaja yang pas fikirkan sesuai di kalangan adun pas untuk menjadi menteri besar. sekiranya malam itu pas sanggup meninggalkan pakatan haram maka akan turut sertalah berberapa orang adun adun melayu dari PKR.

Melayu, Jangan terus diperbodohkan!


Apasal bab membantah kuil jadi isu politik dan nak salahkan UMNO atau Pembangkang sedangkan yang protesnya dapat bersatu atas nama Islam dan melayu.

Kalau yang relevan ialah mereka boleh bersatu tanpa mengira parti apahal kau orang yang atas kertas ni cuba nak jadi batu api dan songsang.

Kepala lembu diheret untuk bagitau kepada semua pemimpin Islam bahawa mereka jangan jadi lembu yang dah mati atau lembu yang boleh dicucuk hidung oleh bangsa asing!! Soal hindu nak melenting, itu memang dah kerja 'ular' dan kenapa pula yang melatah hari ini ialah bangsa melayu kutuk bangsa sendiri???!!!

Cukup cukuplah jadi bangsa Melayu yang semakin bodoh dan terus diperbodohkan.

Bila nak sedar.

Pembantu Khas Ronnie Terkinja-kinja Macam Beruk

itu lah celaka nya dap dan puak pembangkang..bila benda ni kena kat orang lain mereka suka tetapi bila kena kat diri sendiri pulak..mereka melatah...bukan tak nampak cara cina mangkok tu meronta-ronta masa kena di bawa bersama dengan pegawai SPRM...dia sengaja melompat2 dan meronta2...supaya sprm boleh dipersalahkan...ni lah bangsa yang melayu pas dan pkr agung-agungkan.

Hasan sanggup dilucut jawatan exco berhubung isu penjualan arak

SHAH ALAM 12 Ogos - Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Mohd. Ali sanggup dilucutkan jawatan Exco kerajaan negeri demi mempertahankan pandangannya agar minuman keras dan bir tidak dijual di kawasan majoriti penduduknya beragama Islam.

Menurut Hasan, beliau tidak akan tunduk dengan ugutan pihak tertentu yang meminta pucuk pimpinan pakatan pembangkang mengambil tindakan ke atasnya berikutan pendiriannya dalam isu penjualan arak di Selangor. – Utusan

PANDANGAN PENULIS.

PENULIS PUJI PENDIRIAN DATO HASAN ALI, BERANI DAN TEGAS, SANGGUP DILUCUTKAN JAWATAN DAN TIDAK AKAN TUNDUK DENGAN DESAKAN DAN UGUTAN PIHAK DAP DEMI MEMPERTAHANKAN PENDIRIANNYA.

TETAPI WALAU PUN BEGITU PENULIS BERPENDAPAT PRESTASI PAS TAK MEMBANGGAKAN LANGSUNG. KENAPA MASIH TIDAK KEDENGARAN SUARA-SUARA LANTANG PEMIMPIN PAS YANG LAIN MEMBELA HASAN ALI ? KENAPA DIBIARKAN BELIAU BERJUANG SENDIRIAN ?

SETUJU TAK SEKIRANYA PENULIS KATAKAN: BELUM CUKUP BAIK BAGI SEBUAH PARTAI YANG DILABEL SEBAGAI PARTAI YANG MEMPERJUANGKAN ISLAM TAPI HANYA HASAN ALI SAHAJA YANG LANTANG BERSUARA DALAM ISU INI.

ATAU HANYA ADA SATU SAHAJAKAH SEMANGAT DAN SUARA SELANTANG DAN SETANDING HASAN ALI DI DALAM PAS. ?

APAKAH PAS TELAH KETANDUSAN SUARA PERJUANG YANG BENAR-BENAR BERANI MEMPERJUANGKAN KEBENARAN DAN ISLAM. ?

DIMANAKAH PERGINYA SUARA LANTANG LAGI HEBAT YANG SERING MENGEGARKAN PENTAS POLITIK MALAYSIA ?

HAHAHA…MUNGKINKAH SUARA MEREKA DI KHASKAN UNTUK BERKEMPEN KETIKA PILIHANRAYA SAHAJA ATAU UNTUK KES-KES TERPILIH SAHAJA ?

WAH..KALAU MENCEMUH..MEREMEH..MENGUTUK..UMNO DAN KERAJAAN BUKAN MAIN LAGI HEBAT DAN RIBUTNYA.

HMMM…ELOKLAH DI FIKIR-FIKIRKAN, SUARA YANG GEGAK GEMPITA TU DIGUNAKAN UNTUK MEMPERJUANGKAN ISLAM BUKAN HANYA UNTUK MEMPERTAHANKAN KEPENTINGAN POLITIK KEPARTIAN SAHAJA.

CEHHH MALU..BETUL BETUL MEMALUKAN..!!

Mahfuz: "kami baru.." (mcm ngaku "Kami Barua PKR & DAP.."


Ni dh masuk hari keberapa isu ARAK HARAM SELANGOR ni? Lamanya nak selesaikan? PAS xmampu ke nak berbincang dengan DAP HARAM tu? Dalam apa jua jenis pekerjaan yang kita ceburi, tiada istilah "Kami baru..." bagi mengelakkan diri daripada dipersalahkan. Tiada alasan untuk itu Mahfuz, kerajaan baru atau lama adalah sama! Kena jalankan tanggungjawab dan berani menerima teguran pihak lain bukannya dengan mengatakan "KAMI BARU.." yang lebih kepada "KAMI BARUA PKR & DAP..."
Ini bukan pertama kali Mahfuz, ini kali kedua PAS diperbodohkan. Bila nak sedar? dah nak hancur PAS dikerjakan DAP dgn PKR baru nak celik mata dan menyesal? Ah sudah!

ISA: Penyangak GMI yang menyusahkan Rakyat

Sekali lagi warga Lembah Klang harus melalui keperitan. Ramai di kalangan mereka terperangkap dalam kesesakan lalu lintas, para peniaga terpaksa menutup perniagaan dan aktiviti riadah di hujung minggu terjejas.

Segalanya hanya kerana kejahilan sekelompok manusia yang tetap mahu turun ke jalan raya untuk berdemonstrasi kononnya bagi menuntut pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Kita tidak peduli siapapun mereka sama ada mereka ini ahli politik, aktivis atau ahli mana-mana parti. Tetapi apa yang pasti, perbuatan mereka turun ke jalanan adalah perbuatan tidak bertamadun dan tidak bersesuaian dengan budaya masyarakat negara ini.

Kelompok yang berbuat demikian sengaja ingin mencabar kewibawaan pihak berkuasa yang sudah berminggu-minggu memberikan amaran supaya jangan berdemonstrasi.Bagaimanapun, puak yang jumud ini, tidak mempedulikan amaran itu. Mereka tidak kisah keperitan yang akan ditanggung oleh warga kota dan sudah pasti mereka juga tidak menghiraukan kesan perbuatan mereka.

Selain itu, jika mereka ikhlas ingin membuat desakan secara aman sudah pasti perhimpunan berkenaan diadakan di kawasan tertutup seperti di stadium-stadium di negeri yang dikuasai oleh pembangkang. Sebelum ini mereka sudah berbuat demikian dengan menganjurkan pelbagai perhimpunan.Semuanya berjalan dengan lancar dan teratur, malah mendapat kerjasama daripada pihak berkuasa.

Tetapi kali ini, mereka tidak mahu berbuat demikian, matlamat mereka ialah turun ke jalan raya bagi melakukan huru-hara. Kalau di stadium sudah pasti suasana aman, ini akan menggagalkan matlamat utama mereka hendak memburukkan imej kerajaan.Apa yang lebih malang majoriti yang berbuat demikian adalah orang Melayu. Kasihan kepada kelompok orang Melayu seumpama ini yang terus bersedia menjadi alat politik kepada pemimpin-pemimpin parti tertentu.

Seperti mana apa yang berlaku di Perak tidak lama dahulu, demonstrasi kali ini juga menyaksikan sekali lagi kejahilan penyokong Pas dan PKR.Biarpun demonstrasi itu anjuran pakatan pembangkang, tetapi kita tidak lihat pun penyokong DAP turun 'bertempur' dengan pihak polis. Kesudahannya, sekali lagi orang Melayu dalam pembangkang dilihat hanya menjadi alat, akibat kebodohan sendiri.

Namun kita tidak perlu bersimpati dengan puak yang turun berdemonstrasi dan menjadi mangsa tembakan gas pemedih mata oleh pihak polis. Mereka yang cari penyakit. Itulah balasannya apabila amaran secara lembut tidak dipedulikan dan gagal berfikir dengan waras kewajaran untuk berbuat demikian.Apa yang lebih malang majoriti yang berbuat demikian adalah orang Melayu.

Mereka bernasib baik kerana polis Malaysia hanya menggunakan gas pemedih mata. Kalau di negara lain percayalah, akan ada 'peluru' lain yang akan digunakan bagi mengajar manusia-manusia degil tersebut.

Anwar Pengkhianat Bangsa!


Hai, kasihan anakmuda tgk tv dan surat khabar tentang berita perhimpunan Mansuhkan ISA semalam. Apa yang anakmuda terfikir dengan fikiran yang waras, APA PEKDAHNYA? adakah rakyat benar-benar kesah pasal ISA ni? atau pemimpin pembangkang yang mempergunakan rakyat untuk melaksanakan dasar dan matlamat mereka? Tentunya jawapannya adalah RAKYAT DIPERGUNAKAN...

Jika dilihat semalam, majoritinya MELAYU YANG BERLEBAI YANG BERLARI MACAM LIPAS KUDUNG SEMALAM... MANA KAUM LAIN? ADA DEPA KESAH? Jawapannya melayu lebih kesah pasal pemansuhan ISA. Pelik anakmuda. Adakah melayu sekrang sedar apa yang mereka lakukan semalam tew untuk sapa? ERMM...ADAKAH MELAYU YANG DATANG TEW FAHAM APA ITEW ISA? KENAPA MALAYSIA SANGAT PERLUKAN ISA?

ISA adalah bertujuan untuk mewujudkan kestabilan ekonomi dan politik supaya tidak menimbulkan permasalahan agama, kaum dan budaya dan inilah yang mahu ditekankan oleh pihak kerajaan.

KALU ANDA WAHAI SAHABAT PEMBANGKANG TAK BUAT SALAH DIBAWAH ISA, BUAT APA NAK TAKUT?

Sikap Pembangkang Malaysia

Yang Pembangkang Buat.......

-Kutuk dan bangkang habis-habisan apa saja usul atau cadangan kerajaan untuk rakyat, tak kiralah samada cadangan tu baik atau kurang sikit baiknya (dah tugas `pembangkang'.. tapi, janganlah pula ada yang tidur bangkang-bangkangpun dipanggil pembangkang...).

-Bawa pemberita atau jurugambar berbayar, tunjuk longkang tersumbat, rumput panjang terbiar, bangunan atau projek kerajaan yang belum siap (dalam pembinaan)..kononnya, merekalah yang paling prihatin..!!

Yang Pembangkang Tak Buat.......


-Buat usul atau cadangan bijak kepada kerajaan persekutuan untuk kebajikan rakyat jelata. Apa yang mereka buat adalah untuk golongan atau kelompok kecil mereka sahaja, tidak melibatkan seluruh rakyat jelata. Contohnya, berjuang kononnya untuk bangsa-bangsa lain sama taraf dengan orang Melayu..(mMmMmM..).

-Bawa pemberita atau jurugambar berbayar, masuk kawasan mereka dan tunjukkan bahawa tiada apa-apa pembangunan atau projek yang mampu mereka bawa setelah memerintah kawasan tersebut. Macam Selangor, Pulau Pinang, Kedah.. (kerajaan negeri terpaksa minta sedekah dengan wakil-wakil BN untuk bawa pembangunan dikawasan tersebut, biarpun mereka adalah kerajaan negeri..).

Pst....pada para pembaca semua...anda adalah dialu-alukan untuk memberi pendapat/cadangan anda diruang komen...mengenai tajuk diatas..tentu banyak ni...gasak sajalahhh...

PAS Menang Dengan Undi Ikan 65

BERCINTA DI MANEK URAI
MENGAPA UNDI PAS MEROSOT?


Apakah sebenarnya yang telah berlaku di Manek Urai? MalaysiaKini melaporkan bahawa PAS menang dalam nyawa-nyawa ikan, iaitu dengan kelebihan 65 undi. Walauapa pun hujahnya, PAS tetap menang. Namun demikian, saya merasakan bahawa pengaruh PAS dalam Barisan Rakyat semakin tenggelam. Antara analisis awal berkenaan kemerosotan undia kepada PAS adalah seperti berikut :

1. Keceluparan Nik Aziz berhubung isu kerajaan perpaduan dan kritikan pedas beliau terhadap UMNO.

2. Rakyat sudah tidak mahu lagi pengretorik agama yang hanya pandai berceramah agama semata-mata, sebaliknya pembangunan dan kemajuan tidak upaya ditawarkan oleh PAS.

3. Rakyat, khususnya generasi muda sudah buka mata bahawa kerjasama antara PAS dengan DAP terbukti merupakan kerjasama mungkar. Jika dengan DAP mereka boleh bekerjasama, mengapa tidak dengan UMNO?

4. Ternyata pengundi Melayu boleh diubah mindanya serba sedikit, tetapi pengundi Cina dan India belum tentu lagi.

5. UMNO memerlukan tokoh-tokoh agama yang ramai dalam parti itu. Lihat strategi yang digunakan oleh Pak Lah dalam pilihan raya 2004.

6. Sikap penyokong PAS yang menunjukkan kekasaran dan keganasan turut menyumbang ke arah kemerosotan undi di Manek Urai.

7. PAS tidak akan bertahan lama jika Nik Aziz dan Hj Hadi tiada lagi menerajui parti tersebut.

6. Jelas, rakyat mengundi PAS dalam PRU-12 dahulu adalah kerana marahkan UMNO dan bukan kerana mereka yakin dengan perjuangan PAS.

7. UMNO boleh kuat semula dalam PRU ke-13 nanti, dengan syarat lakukan segera transformasi dalam parti tersebut, bina akhlak ahli UMNO, dekatkan mereka dengan agama serta buang mana-mana pemimpin UMNO yang korupsi.

Ditulis Oleh Muhammad Azli Shukri

Manek Urai: Lidah Biawak Pasir

'undi PAS masuk syurga, menentang UMNO jihad ..Ya Allah ya Tuhanku, ampunilah dosa-dosaku yang menghancurkan perpaduan Islam di Malaysia ini'


KOTA BAHARU 26 Jun - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, kenyataannya pada 21 Jun lepas mengaitkan UMNO dengan komunis dan ajaran sesat hanyalah satu kiasan atau perumpamaan.

"Boleh jadi kerana saya kata nationalis dan komunis itu serupa, begitu juga dengan ajaran sesat, (bagi saya) semua fahaman yang menolak Islam, semuanya kita panggil ajaran sesat,” katanya kepada Bernama di sini hari ini.


Ternyata lidah ulamak yang dikatakan memperjuangkan Islam ini lebih lebih lembut dan bergulung bagai lidah biawak pasir. Sejak dari awal lagi saya sangat bencikan sikap ahli-ahli politik yang mengaku ulamak dan menjual Agama untuk kepentingan politik mereka dan kaum kerabat mereka. Mereka sentiasa merasakan bahawa sebagai ulamak apa saja tindakan mereka betul dari segi agama. Apakah agama Islam ini hanya milik mereka sahaja?

Mereka sewenag-wenangnya menggunakan ayat-ayat al-Quraan yang di tafsirkan sebahagian sahaja manakala sebahagian yang lain disembunyikan bagi tujuan membenarkan segala perbuatan mereka. Apakah harus ulamak berpolitik? Patutkah seorang yang mengaku ulamak disatarafkan dengan ahli-ahli politik yang kita tahu pasti bahawa mereka akan sentiasa memikirkan kepentingan politik mereka sendiri melebihi perkara-perkara lainnya.

Jika ulamak berpolitik, maka jatuhlah taraf mereka seperti ahli politik lainnya. Apa kah ada lagi perbezaan diantara kata-kata ulamak Nik Aziz dengan fatwa dari Ustaz Lim Kit Siang. Kerana mereka kedua ini ahli politik, maka mereka adalah setaraf.

Sumber dari blog Braveheart.

PKR - Parti Kelentong Rakyat yang membosankan

Dari blog panglima sepat...bagus untuk disebarkan...bacalah...

Salamulllah,
Saya suka straight to the point...

(geram juga bila hantaq pi ke blog dan forum Sdra anwar, dia punya moderator asyik tolak saja. Aku tulis bukan kat moderator , aku tulis untuk anwar, pasai apa depa sibok sangat)

Dassat, dassat. Semuanya salah. Buat itu salah, buat ini salah. Heran juga kami, semua kesalahan tu timbui waktu la ni. Pasai apa waktu Anwar jadi TPM dulu benda2 pasai rasuah, tol, tax dan sebagainya yang menekan orang Melayu, kome tak nak hapuskan. Walhal kome pegang jawatan Menteri Kewangan.. Takkan takut nak lawan Mahathir dan bagi pendapat yang bernas dan jitu macam sekarang kot. Tup-tup la ni nak buat itu, nak buat ini... cuba pakat pikiaq, salah sapa?

adakah nak salah satu puak saja atau Datuk Seri juga salah. Ni yang dok kata kok tu kok ni tu, menatang apa. La baru nak kata terbit mai. Pasai apa semua keluaq mai waktu la, pasai apa dulu lagi tak keluaq itu salah ini salah. Pasai apa do habaq pasai rasuah la ni, tak kan dulu Dato Seri tak pernah buat kot. Tak kan tak ingat waktu di Sungai Besi, waktu Barisan nak bertanding dengan Pas, sapa yang suruh wakil Pas tarik diri... Tak pa lah kalau lupa. Tapi nak tanyalah yang waktu Dato jadi Menteri Pendidikan dulu, kami dok perhati ada sorang Pakistan dari Kg Melayu Padang Besaq, Perlis dok keluaq masuk dalam pejabat Dato sampai naik lunyai macam rumahtangga dia. Bila kami chek, semua lesen ap dato yang bagi, lesen minyak, lesen beras tah lesen apa lagi sampai kami naik takut nak jumpa dato pasai kena jumpa dia dulu.

La ni sedaq tak kita kerana dato nak kuasa, dato dok penaya semua orang. Melayu sama Melayu bergaduh, India dah mula besaq kepala, Cina dah tentulah sebab depa dok pegang ekonomi Malaysia. Depa banyak duit. Tak taulah kot depa dok sponsor dato... saja kata no.

Ni satu lagi, waktu mula nak buka Keadilan, tup-tup depa mai jumpa kami, wakil abim, suruh kami buka cawangan Keadilan satu negeri(toksah sebut tang mana) dan berjanji nak bagi kat kami satu cawangan seribu, lagu mana pulak tu dulu. Kami tanya jugak depa, hangpa dapat duit mai mana banyak2, padahai waktu tu Dato Seri dok dalam penjara. Hebat juga no. Takkan kot tiba2 saja orang nak derma mcm tu banyak untuk buka parti keadilan.

Sebenaqnya, kami yang dok bercakap ni adalah orang yang cukup hormat kat Dato Seri malahan cukup rapat dengan dato seri.(Kalau setakat depa yang dok keliling dato la ni, biji mata depa tu hanya nak ambik kesempatan saja-Dato pun tahu kerana dato juga mengaji haqqulyakinwahaqqulhaq macam kami juga). Waktu tu, dato serilah jadi idola kami. pasai waktu tu dato seri Ketua Pemuda UMNO dan Menteri Pendidikan.

Kami ingat lagi waktu di Pasir Panjang masa ikut kursus Wirajaya Pemuda UMNO, Dato bukan main cakap lagi dalam terang bulan tepi pantai. Dato dok atas batu. Bercerita pada kami tentang semangat Melayu. Cerita tentang kedudukan rakyat Melayu yang kian berkurangan peratusannya. Bercerita mcm mana Cina nak ambik alih Malaysia dan apa orang India nak buat. Sampai keluaq mai pepatah kalau jumpa ulaq dan ......, sakai.... dulu. Tapi sayang, segala semangat Dato dah tak serupa dulu... pasai apa.

Oleh kerana kami terlalu komited pada Dato, sampai waktu dengaq kata Dato nak kena tangkap, sebiji nasi pun tak boleh telah, mcm tu punya sayang kami kat dato. Turun mailah kami ke KL, check, siasat, bertanya, dengar cerita dan bentuk barisan mengkaji. Semuanya biro pendidikan yang terdiri dari cikgu2, tapi lepas tu kami teruih diam sampai ke hari ni. Kami tak terlibat dalam mana-parti politik. Tapi bila tengok keadaan umat malaysia yang macam-macam, naik risau juga kami. Semua pemimpin Melayu jadi ketegaq bana termasuk juga Dato seri. Nak kata sebelah pihak tak kena juga pasai masin-masin ada agenda masin-masin.

Ni la ni, kelompok kami dah tak larat nak tengok lagi. India bukan main naik tocang lagi. Cina dok tepuk tangan. Cuba dato seri pakai selipar, pakai ketayap, t-shirt leheq bulat hak comot sikit, berjalan mai tengah kuala lumpur ni sambil tu bawa keta yang tak bayaq finance 3 bulan. cuba buat-buat bodo dengah pekan sampai kena horn. barangkali baru dato seri dapat rasa panasnya suasana sekarang. berjalan, toksah pakai eskot. tak kan takut mati kut. jangan dok asyik naik keta mewah saja dengan eskot. kalu mcm tu mcm mana nak tengok keadaan sebenaq. jadi ghandi, berjalan kaki tak pakai kasut. tak kan kotoq kut.

Kalu dah bejalan dan rasa, tok kena insaflah bahawa latah tok seri akan bagi kesan pada rakyat khususnya orang melayu. dulu tok seri sama dengan saya dok ajaq lagu "ANAK KECIL MAIN API" di Pasiaq Panjang dan di Sungai Besi. tup-tup la ni tok seri pula bagi api suruh budak kecik anak melayu main api. apa bana ni?


tok seri,

depa ni, orang melayu bukan berapa faham sangat pasai undang-undang. berapa kerat sangat orang melayu faham pasai undang-undang. berapa kerat orang melayu tau pasai sejarah. kami dok mengajaq sejarah, cikgu pakar pulak tu, kami taulah pengai anak-anak murid kami. yang mana masuk sekola menengah taun 75 ke atas, sejarah adalah mata pelajaran yang cukup baloq liat nak belajaq. jadi mcm mana budak-budak melayu nak tau sejarah dan undang-undang pasau nak belajaq undang-undang kena tau sejarah kan ka? kalu dato seri yang faham undang2 dok provok benda tak tentu kalu kat orang melayu terutama generasi yang umuq 20 sampai 38 taun, tak berapa eloklah untuk orang melayu kot.

Nak berjuang apa sampai orang melayu dok bergaduh dan india dan cina naik kepala. mcm tu tok seri kata perjuangan? perjuangan apa tu? perjuangan sapa tu? Kita dulu pernah dok bersembang pasai pepatah " if we cannot win them, we join them" tok seri denga saya juga yang dok mengajaq menatang ni pada pemuda UMNO dulu. tak kan tok seri tak reti dah kot.kalau mcm tu barulah rakyat bulih kata tok seri berjuang untuk orang Melayu kerana dari kami kenai tok seri termasuk juga mahathir kenai tok seri, tok seri adalah seorang yang cukup tebal semangat perjuangan melayu sampai nak repair bumbung sekolah srjk(c) pun tok seri tak luluskan dulu.

hai, tak taulah apa nak jadi dengan bangsa melayu. tok seri pernah bercerita pasai sikitol negeri melaka sekarang tok seri sendiri nak jadi sikitol pulak. pelik kot! hai, tak taulah apa nak jadi dengan bangsa melayu. tok seri sendiri pernah berhujah pasai martabat nafsu pada orang melayu, nafsu amarah , lawamah dll dan nak duduo dalam martabat nafsu-nafsu tu kenalah hancurkan istana iblis di hati kita tapi tok seri sendiri tak dak darjah tu. yang kami dok nampak adalah sifat-sifat mazmumah yang makin tebai dalam hati tok seri. dok mengata sana , dok mengata sini. apa hai yop.

hai, tak taulah apa nak jadi dengan bangsa melayu.tok seri sendiri pernah menggerakkan kader2 pemuda dengan slogan " if we cannot win them, we join them" tapi tok seri sendiri buat bagi selisih faham orang melayu. hai, tak taulah apa nak jadi dengan bangsa melayu.tok seri la ni bukan main baik dengan DAP dan PAS sedangkan dulu bukan main mengata kat depa. lidah letak tang mana?

hai, tak taulah apa nak jadi dengan bangsa melayu.dulu tok seri sendiri dok lulus lesen magnum, toto dan kuda, pasai apa di bagi juga lesen tu walhal lesen tu hanya lulus oleh Menteri Kewangan iaitu tok seri sendiri. kalau dari dulu tok seri bekukan, orang melayu kita tak berjudi. tok seri pakai selipar dan t-shirt, pi tengok sendiri kedai2 judi berlesen.. masyaallah. satu lagi lesen judi genting highland sampai cina tu mati pun kambuih dengan kereta mercedes... pasai apa.

La ni kami tak mau cerita banyak2, orang marah kat kami, tapi untuk pengetahuan tok seri kami sekeluarga bergaduh kerana tok seri tau, kerana falsafah dan sikap tok seri yang nampak jenuin dulu. kami dengan kak kami yang sama2 dalam kementerian pendidikan bertelagah sampai sekarang pasai kami orang kuat tok seri dan dia dok kerja dibawah pejabat tok seri kementerian pendidikan, kami di luar juga kementerian pendidikan. Nampak sangat pertelingkahan kami tak berbaloi dengan kerenah polotik tok seri.

La ni tak mau cerita banyak2, harap tok seri dapat pikiaq dan kenang balik waktu dulu, waktu kita sama-sama berjuang, dan aku nak tengok balik kawan, sahabat, pejuang dan idola aku berjuang kembali di landasan yang benar dan betul dengan tidak mengenepikan kepentingan bangsa. Andai itu saudaraku Anwar laksanakan dengan strategy yang betul dan tepat tanpa melukakan hati mana-mana pihak dan mana2 bangsa dengan mengambil kira kepentingan orang Melayu sebagai asas perjuangan , sahabat-sahabat kita yang dulunya bersamamu dan mengharapkan saudara anwar bakal menggantikan mahathir sebagai Soekarno Malaysia dan pemimpin ummah akan kembali berdiri di belakangmu, namun andai saudara membelakangi perjuangan kita dahulu, kami hanya akan berdiam di dan melihat segala kemusnahan bangsa dan negara ini dari petualangan dalam dan juga luar negeri khususnya Yahudi. Andai perubahan itu berlaku kepadamu saudaraku Anwar, akan ku petik jariku mengarah barisan mendokong cita-cita bangsa agama dan negara kerna dirimu dan diriku amat tau siapa apa itu, Agama (ALIF), apa itu bangsa(BA) dan apa itu tanahair (TAA)

PAS Bukan Lagi Parti Islam


Ahli PAS bukan Islam yang sebelum ini bertaraf Kelab Penyokong akan diterima sebagai ahli penuh dalam parti tersebut. (baca sini). Lihat gambar di atas, sekumpulan ahli Kelab Penyokong Cina PAS telah menggunakan bendera ulama di baju mereka.

Apakah PAS layak lagi menggunakan nama Islam pada partinya selepas ini? Apakah jawatan Presiden PAS boleh ditandingi oleh ahli yang bukan Islam? Mungkinkah ini strategi Anwar Ibrahim untuk menguasai PAS dalam diam dan terancang.

Perlembagaan PAS sengaja dipinda agar kumpulan ulama dapat dihapuskan secara kemasukan beramai ramai ahli PAS bukan Islam untuk memenangkan kumpulan Erdogan dalam PAS. Nescaya Husam Musa akan mendapat undi yang banyak selepas ini kalau bertanding jawatan Presiden PAS.

Pas akan jadi parti terbuka, dari dulu lagi orang dah tau Pas tiada pendirian yang tetap. Memperjuangkan islam kononnya tapi hasilnya? Gambar diatas menunjukan Pas hanyalah balaci Pakatan Rakyat.

Berpegang pada tali Allah, jangan berpegang pada tali PAS sesat

ana agak terkilan dan kesal teramat sangat dengan tindakan PAS. setelah mencadangkan Kerajaan Perpaduan dan diterima baik oleh UMNO atas dasar kebajikan rakyat..PAS pulak berdolak-dalih malah mengatakan UMNO memfitnah. persoalan yang timbul siapa fitnah siapa sebenarnya??seluruh Malaysia tahu "Kerajaan Perpaduan" diusulkan oleh siapa.bukan bermaksud UMNO lemah kerana ingin bergabung dengan PAS.

sekiranya dipertimbangkan logik akal, UMNO tak perlu pun bergabung dengan PAKATAN PEMBANGKANG untuk mentadbir negara. Sebenarnya atas dasar kasihan dan ingin menjaga kebajikan rakyat terutamanya di Kelantan yang agak kurang pesat membangunlah UMNO dengan hati yang terbuka menerima usul tersebut.Atas dasar perpaduan dan kerjasama jugalah UMNO menerima PAKATAN PEMBANGKANG.Tapi nampaknya NIK AZIZ sendiri lebih mementingkan sebab peribadi berbanding kebajikan rakyat.NIK AZIZ lebih gemarkan perpecahan berbanding penyatuan sedangkan dalam Surah Ali-Imran ayat 103 Allah telah berfirman yang bermaksud:

" Dan berpeganglah kamu semua kepada tali Allah dan janganlah kamu berpecah-belah.."

Sekiranya dasar PAS adalah untuk berdakwah, kenapa tidak digunakan peluang ini???Kenapa NIK AZIZ masih berdendam kerana NIK ADLI ditahan ISA dan HUSAM kalah dengan NASHARUDIN.Marah dan dendam benar NIK AZIZ....kalah dengan api dendam syaitan.Maka bergembiralah syaitan kerana berjaya menggagalkan usaha merapatkan silatulrahim sesama ummah malah kejayaan syaitan dibantu oleh golongan yang dipandang mempunyai benteng keimanan yang kukuh.Memang betullah syaitan telah menghantar komandonya...

Ana kesal perkara ini terjadi disebabkan oleh pendirian yang tidak kukuh..kenapa mesti gentar dan tunduk dengan ANWAR dan DAP???Apa ulama sudah tiada prinsip hidup sehingga sewenang-wenangnya diadu-domba oleh golongan ini?Pada tahun 1976 NIK AZIZ pernah berkata perpaduan adalah satu nikmat yang besar.Tapi apa yang berlaku sekarang???

NIK AZIZ sendiri telah menghancurkn usaha ke arah perpaduan dek hasutan orang-orang ANWAR yang berada disekelilingnya..HUSAM,ANNUAL BAKRI dan ARIF menantunya yang mahu melaksanakan agenda perpecahan yang dimahukan YAHUDI berlaku di Malaysia.Jika usaha untuk kebaikan sampai bila pun NIK AZIZ akan GAGAL membela nasib pengikutnya.Allah telah berfirman dalan Surah Ar-Rad ayat 11 yang bermaksud :

"Sesungguhnya Allah tidak akan merubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka merubah apa yang ada pada diri mereka"

Perkataan "apa" yang ada dalam ayat tersebut boleh ditafsirkan sebagai hati..jika manusia tidak merubah apa yang ada di dalam hati mereka maka Allah tidak akan merubah keadaan mereka.Perkara yang terkandung di dalam hati boleh dikaitkan dengan niat,perasaan negatif termasuklah dendam dan hasad dengki.

Mengapa NIK AZIZ memilih perpecahan dan menolak perpaduan??Sedangkan Allah telah berfirman di dalam Surah Ar-Rad ayat 21 yang bermaksud:

" Dan orang-orang yng menghubungkan apa-apa yang Allah perintahkan supaya dihubungkan*,dan mereka takut kepada Tuhannya dan takut kepada hisab yang buruk"

* iaitu mengadakan hubungan silaturrahim dan tali persaudaraan.

Di Pakistan sudah meletup, Iran tengah merusuh, Indonesia tengah huru-hara, Thailand sudah ditembak dengan kejam di dalam masjid, Afganistan dan Iraq telah lebur terkubur..hanya MALAYSIA bakal menjadi sasaran seterusnya..mereka mahu kita terus bergaduh sedangkan yang beruntung adalah DAP dan penyokong YAHUDI.Mahukah kita terperangkap dengan percaturan yang mereka aturkan????Jika tak mahu mengapa terus memilih untuk bekerjasama dengan golongan yang jelas menentang Islam????Allah telah berfirman di dalam Surah Al-Maidah ayat 80 yang bermaksud:

"Kamu melihat kebanyakan mereka tolong-menolong dengan orang-orang kafir(musyrik).Sesungguhnya amat buruklah apa yang mereka sediakan untuk diri mereka, iaitu kemurkaaan Allah kepada mereka;dan mereka akan kekal dalam siksaan"

Jika ayat ini tidak mendatangkan kegerunan kepada golongan yang berkenaan, ana rasa lebih check semula apa yang ada pada niat diri.Bekerjasama dengan golongan yang jelas mengancam Islam dan mempersendakan Islam amat besar akibatnya.Menjadi penghalang kepada perkara kebaikan adalah satu perkara yang tidak wajar dilakukan oleh seorang ulama jika memang benar dia memikirkan kesejahteraan ummah. Srikandi

Ambil Perhatian DSAI!

Hadi Fitnah!

Dengan nama Allah yang Maha mengetahui...Nampaknya cerita Kerajaan Perpaduan dah sampai ke penghujungnya.Ini berikutan kenyataan terbaru pemimpin-pemimpin pakatan rakyat yang menolak sebarang perbincangan berkenaan kerajaan perpaduan dengan UMNO atau BN.

Apa yang peliknya ialah Hj Hadi pun turut bersetuju dengan perjanjian itu malah Hj Hadi dalam kenyataannya telah mengatakan UMNO dengan sengaja cuba membuat Fitnah Jahat!

Saya begitu hairan dengan sikap ulamak sebegini. Jika kita renung dari awal lagi, idea cadangan untuk bekerjasama dalam isu kerajaan perpaduan ini datangnya dari beliau. Kenapa Hj Hadi menyatakan UMNO sengaja membuat fitnah jahat berkenaan isu ini.

Kenyataan Datuk Seri Najib dan Datuk Seri Muhyidin sangat terbuka dan ikhlas supaya UMNO dan PAS boleh duduk semeja untuk berbincang mengenai isu ini. Nampak gayanya penyatuan umat melayu dan umat Islam tidak dapat menjadi kenyataan.

Puncanya ialah PAS yang takut dan bacul dengan rakan-rakan pakatan mereka bukan kerana faktor fitnah UMNO.

PAS LEBIH SANGGUP BEKERJASAMA DENGAN RAKAN-RAKAN KAFIR DAP DARIPADA BEKERJASAMA DENGAN UMNO YANG SESAMA BANGSA DAN SEAGAMA...ALLAH MAHA BESAR...

TABIK BUAT HISHAM KERANA TIDAK BERKOMPROMI

Tindakan merombak "kabinet" Umno Terengganu merupakan satu petanda bahawa Pengerusinya, Datuk Seri Hishammuddin Hussein bertekad meredakan kekalutan dalaman selain secara tidak langsung menyerlahkan betapa Umno Terengganu benar-benar dalam bahaya keranapan.

Sama ada menggugurkan sesiapa dan melantik sesiapa, Hisham sedar kedua-dua tindakan tersebut pasti mendatangkan reaksi berlainan. Biasalah yang digugur kata terima dengan hati terbuka, yang dilantik kata akan berusaha buat yang terbaik.

Melihat susur galur politik Umno Terengganu sejak Ahmad Said jadi Menteri Besar, ia kelihatan sungguh galak dan meriah dengan pelbagai jenis serangan dari team yang menyokong bekas MB, Idris Jusoh. Macam-macam telah terjadi, ini menandakan akan wujud gelombang penentangan kali kedua selepas beberapa kuncu IJ "terkorban" di medan perjuangan.

Walaupun hakikatnya, tindakan menggugurkan Datuk Rosli Mat Hassan, Datuk Roslan Awang Chik dan Datuk Zuber Embong tidak bermakna "dendam" berakhir, tetapi sekurang-kurangnya keadaan jadi lebih "terkawal" kerana mereka tidak lagi terbabit secara langsung dengan agenda pengurusan Umno negeri, selain memulihkan imej Umno Terengganu, setidak-tidaknya buat ketika ini.

Kemelut Umno Terengganu akan terus bergolak, cuma kini dalam nada berlainan, persepsi berlainan kerana serangan menerusi ruang dalam sudah disempitkan oleh Hisham. Kalau dendam belum terpadam selama itulah jalan merempuh musuh tetap diikhtiar. Selagi IJ masih menjadi idola, selagi AI terus jadi MB, kemelut tidak mungkin selesai.

Peranan Hisham memang berat, seolah tarik rambut dalam tepung, kalaulah tepung berterabur alamatnya Umno menerjun kubur, manakala Hisham menjadi sasaran tohmahan bukan sahaja di terengganu tetapi juga tercalar sebagai seorang menteri yang tak tahu jaga keamanan hal rumahtangga UMno sendiri.

"kabinet" baru Umno negeri adalah hak pengerusi, siapa dia nak pilih itu memang kuasa dia. Tindakan Hisham menggugurkan datuk-datuk yang kontroversi termasuk terbabit dalam siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) patut disifatkan sebagai satu isyarat jelas Hisham tidak berkompromi dengan pemimpin yang "bermasalah".

Memanglah dilihat pada logiknya, pemimpin yang terlibat dengan siasatan korupsi wajar dinyahkan daripada barisan kepimpinan tapi tidak semua menerima nasib sedemikian. Ramai lagi yang walaupun ada kes korupsi tetapi masih teguh memegang pelbagai jawatan.

Tindakan berani Hisham mengeluarkan yang kotor demi membersihkan Umno wajar juga dijadikan ikhtibar oleh Umno Perak, khususnya kerajaan Zambry yang kemas mendukung 2 Adun Katak yang ketika ini masih berdepan kes rasuh di mahkamah.

Walaupun mereka tidak masuk Umno tetapi kerajaan Zambry amat memerlukan sokongan atas angin mereka ini untuk kekalkan kuasa BN di Perak. Maknanya Umno Perak memerlukan sokongan mereka yang dituduh rasuah di mahkamah, apa ertinya apabila kita menagih sokongan daripada mereka yang buruk imej seperti ini?

Bagaimanapun, cerita Umno Terengganu masih panjang, banyak lagi episod dalam pembikinan, termasuk apakah benar akan ditampilkan kepada rakyat sama ada wujud penyelewengan dalam projek-projek besar era IJ, tidak terkecuali insiden bumbung stadium yang runtuh. Harap-harap Hisham tidak sekat AS dedahkan petualang di sebalik projek rapuh terbabit.

ByPass

Umno will contest Manek Urai state seat

SAMARAHAN, Sarawak, June 18 — Prime Minister Datuk Seri Najib Razak said the issue on the unity government and the by-election for the Manek Urai state seat in Kelantan are two different issues which need a unique solution.

Najib, who is also Umno president, said the party would certainly field a candidate for the July 14 by-election because the formation of a unity government with PAS had yet to enter the negotiation stage.

“There has been no discussion on the matter (unity government), we have to go through the (Manek Urai) by-election process,” he told reporters after attending a gathering of the leader with the people at Kampung Pichin, Serian here today.

Yesterday, Kelantan PAS asked Umno not to field a candidate in the Manek Urai by-election if it was truly serious about the proposal to form a unity government.

Kelantan PAS Deputy Commissioner II, Datuk Husam Musa was quoted as saying that UMNO would not ‘fight’ with PAS in the by-election if it was truly supporting the proposal.

On the statement by PAS spiritual leader, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, who wanted Nasharuddin Mat Isa to step down as PAS deputy president and the Member of Parliament for Bachok if he continued to support the idea of setting up the unity government, Najib described it as a surprising move.

“I don’t know what is behind the statement by Nik Aziz. As far as we are concerned, anything that is positive, we should work for it,” he said.

Nik Aziz was quoted as saying that the action by Nasharuddin could lead to chaos in the party.

On the discussions with Sarawak Barisan Nasional (BN) leaders this morning, he said it was to explain the latest expenditure allocated under the first and second stimulus packages.

He said the federal government would be prepared to consider Sarawak’s requirements based on the feedback received from the BN leaders concerned.

He said the two-day visit to Sarawak, beginning yesterday, had given him a unique satisfaction as it reflected the 1 Malaysia concept.

He said the visits to the villages and longhouses of the various ethnic groups had given a deeper understanding on the1 Malaysia concept to the people.

Earlier in his speech, Najib announced an allocation of RM1.35 million for the construction of the Tun Abdul Razak verandah for the Kampung Pichin residents comprising mostly the Bidayuh community.

He said the visit to Kampung Pichin was a personal request from him to the state government after learning that his late father had visited the village 43 years ago when he was the deputy prime minister to officiate a water supply project.

He gave an assurance that the federal government would support the Bidayuh community who had always been loyal to the BN government. – Bernama

Kelab Penyokong Pas Boikot Manek Urai


Tidak cukup muktamar dua minggu lalu menjadi medan pertelagahan sesama pemimpin PAS berhubung kerajaan perpaduan, isu itu bakal membawa retak pula pada jentera pilihanraya kecil DUN Manek Urai.

Kini sudah tersebar ura-ura bahawa Dewan Pemuda PAS di beberapa negeri berhasrat menarik diri daripada membantu kempen sebagai tanda bantahan terhadap PAS Kelantan yang didakwa membesar-besarkan isu kerajaan perpaduan.

Sumber-sumber memberitahu Malaysiakini semalam, Dewan Pemuda PAS di enam negeri termasuk Terengganu – negeri presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mengutarakan idea tersebut – akan memboikot kempen di Manek Urai.

Idea tersebut bagaimanapun ditentang oleh keras oleh Mursyidul Am PAS, yang juga Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat serta bekas naib presiden Datuk Husam Musa, exco kanan kerajaan negeri.

Dalam pemilihan pucuk pimpinan PAS di muktamar ke-55, Husam dan seorang lagi naib presiden yang lantang menolak cadangan kerajaan perpaduan, Mohamad Sabu, tewas dalam perebutan jawatan timbalan presiden, yang berjaya dikekalkan oleh Nasharuddin Mat Isa.

Kerajaan perpaduan dan kekalahan Husam dikatakan tidak disenangi akar umbi PAS di Kelantan yang berdiri teguh di belakang Nik Aziz berhubung isu tersebut.

Malah, Ahad lalu, Kelab Penyokong PAS (KPP) Kelantan meminta pemimpin PAS yang menyokong cadangan pembentukan kerajaan perpaduan supaya tidak menyertai kempen pilihanraya kecil DUN tersebut, antara 6 hingga 14 Julai.

'Buang masa'

Seorang pemimpin KPP Yap Kok Seng dilaporkan berkata, kehadiran mereka hanya akan "mengelirukan pengundi" dan penyokong PAS di kawasan itu berhubung isu berkenaan.

Susulan perkembangan tersebut, sumber-sumber itu berkata, ahli-ahli Dewan Pemuda PAS merasakan kehadiran mereka di Manek Urai hanya "membuang masa dan tidak memberikan apa-apa kesan bagi mengekalkan kerusi tersebut".

"Kalau datang tidak boleh naik pentas berceramah, buat apa kita datang?" kata sumber-sumber itu lagi.

Sehingga kini, tambah mereka, PAS Kelantan belum berhubung dengan negeri-negeri mengenai persediaan menghadapi pilihanraya kecil itu walaupun ia akan berlangsung tidak lama lagi.

"Biasanya, sebulan awal (sebelum tarikh mengundi) kita dah tahu dah," tambah sumber-sumber.

Sementara itu, sumber PAS Kelantan pula memaklumkan, akar umbi PAS di negeri itu amat marah dengan Nasharuddin yang terus-menerus berbeza pandangan dengan Nik Aziz berhubung isu kontroversi itu.

"Jadi, kalau dia (mereka) tidak boikot kita pun, kita yang akan boikot dia di sini.

"Dia bolehlah datang, tetapi saya rasa dia tak boleh duduk dalam majlis yang ada Tok Guru," kata sumber itu lagi.

Tidak boleh berkempen

Semalam, Nik Aziz menggesa Nasharudin meninggalkan parti itu dan sekali gus meletakkan jawatan sebagai ahli parlimen Bachok jika masih ingin kerajaan perpaduan dengan Umno.

Menteri besar itu juga dilaporkan berkata, isu kerajaan perpaduan bukannya datang daripada PAS tetapi satu lontaran idea peribadi.

"Kalau benar Nasharuddin nak setuju (dengan kerajaan perpaduan) lebih baik dia masuk Umno, letak jawatan timbalan (presiden PAS) dan di Bachok," Nik Aziz dipetik berkata.

Sementara itu, sumber-sumber lain pula memberitahu, mesyuarat jentera pilihanraya Kelantan telah memutuskan "pemimpin-pemimpin tertentu dalam PAS" yang tidak boleh berkempen dan berceramah di Manek Urai.

Bagaimanapun, pengarah pilihanraya Dewan Pemuda PAS Pusat, Firdaus Jaafar menafikan khabar angin tersebut.

Sebaliknya, kata beliau, kesemua 14 Dewan Pemuda PAS negeri telah diberikan tugas memantau DUN Manek Urai berdasarkan sembilan daerah mengundi yang dibahagi-bahagikan mengikut negeri.

"Tidak timbul perkara itu (boikot). Kalau benar, kenapa Kelantan yang keluarkan senarai (pembahagian kawasan kempen) ini,” katanya ketika dihubungi.

Pemuda Terengganu nafi

Dalam perkembangan berkaitan, Dewan Pemuda PAS Terengganu menafikan memboikot jentera pilihanraya di DUN tersebut.

Menghubungi Malaysiakini hari ini, ketuanya Mohd Nor Hamzah berkata PAS negeri termasuk dewan tersebut akan menghantar antara 100 hingga 200 petugas tetap di satu daripada sembilan daerah mengundi seperti telah diputuskan.

Tambahnya, setakat pengetahuannya, jentera Pemuda PAS negeri-negeri lain tidak akan memulaukan pilihanraya kecil Manek Urai.

Sumber, Kamal Farsya

Anwar Dihambat Masa

15 hari lagi menanti saat derita dan pedih dikandang orang kena tuduh. Kali ini peluang untuk menang tipis. Tidak ruang untuk menidakkan tuduhan kerana ada prima facie.

Kerisauan telah terdedah dan ditunjukkan dikalangan ahli keluarga dan penyokongnya. Kita tengoklah sama ada dia nak lari ke Turki atau USA. Kalau dia lari dan enggan hadir ke mahkamah maka parti ahli PKR akan meninggalkan perjuangan mereka. Pkr akan berkubur dalam masa yang terdekat ini.

Kes ini akan dilengah-lengahkan dan anwar juga akan menganjurkan satu lagi demontrasi jalanan untuk mengalihkan dan menarik sokongan kepadanya. Kali terakhir ialah perarakan haram menentang PPSMI dimana watak utama ialah Datuk Hasan DBP dan Datuk Samad Said Gapena yang telah diperkuda oleh Anwar.

Hairan kenapa dalam kongres khas Pkr di Nilai tidak ada satu anugerah khas kepada mereka berdua , sebaliknya Pas pula yang telah mengiktiraf pembabitan mereka dalam agenda PR. Adakah Anwar telah memberi hadiah atau sumbangan kepada Pas untuk 2 individu yang lupa daratan tersebut?

Bijak-bijak Anwar, orang tak marah kepada Pkr lah sebaliknya marah kepada Hadi Awang kerana memberi anugerah tersebut - Taipingmali

PAS Bukan Parti Dominan Dalam Perogol Rakyat (PR)

Karpal Singh, Pengerusi Kebangsaan DAP menyeru PAS untuk menilai semula keduduannya dalam Pakatan Rakyat. PAS, katanya, bukanlah parti dominan dalam PR. PAS hanya mempunyai 24 kerusi di Parliment berbanding DAP yang memiliki 28 dan PKR mempunyai 31 kerusi. Seruan Karpal ini berbaur amaran bahawa sebagai parti yang memiliki kerusi parliment yang terkecil maka PAS jangan cuba menjadi boss dan perlu sedar dan cermin diri.

Dalam norma politik Nasional yang mengamalkan "konsensus" samada parti itu kecil atau kerusinya sedikit, suaranya adalah sama. Barisan Nasional, dalam konteks ini mengamalkan dasar konsensus. Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing. Walaupun komponen BN adalah parti yang kecil tetapi hak mereka dari segi bersuara adalah sama dan mereka tidak dipandang kecil dan kerdil.

Bila PAS dikatakan sebagai parti BUKAN dominan dalam PR, PAS dan penyokong PAS harus menyedari siapa mereka pada pandangan DAP. PAS juga perlu menyedari siapa pemimpin-pemimpin PKR yang sebulu dan sependapat dengan Pengerusi DAP itu. Rakyat Malaysia tahu berapa pemimpin DAP yang bertopengkan PKR dalam PKR.

Bagi saya PAS mampu berdiri sendiri tanpa menjadi rakan kongsi mana-mana parti di Malaysia. Kerajaan Perpaduan seperti yang disarankan TGHH tidak semestinya PAS berkongsi kuasa dengan mana-mana parti. Tetapi rasanya, kerjasama PAS, UMNO dan Parti-parti komponen BN di Sabah dan Sarawak akan mendapat sokongan majoriti masyarakat induk dan teras di Malaysia bagi memadamkan kesombongan DAP dan menjurus kepada kesatuan dan keutuhan agama, bangsa dan tanahair. Sekaligus akan memadam kerisauan dan anxiety majoriti Masyarakat Malaysia.

Saya masih ingat amanat TGHH..."hendaklah kamu mengenali jamaah kamu"... Jangan biarkan TGNA dan TGHH berbeza kerana segelintir baruah PKR dan DAP dalam PAS. Ingat "manis' yang diberikan oleh Israel kepada Fatah asalkan mereka jangan berdamai dengan Hamas. Berapa rakyat Islam yang tidak berdosa terkorban kerana dibunuh dengan membuta tuli dan dengan hajat dan niat membunuh?!. - Senja Liza

Nik Aziz Meroyan


Aku tak tau nak kata apa dah dengan orang tua sorang ni. Makin lama semakin "meroyan" dia bila dengar nama UMNO.

Apa2 yang berkaitan dengan UMNO mesti si tua ni "hentam" habis-habisan. Sampaikan keluarkan "fatwa" yang bukan2 untuk "membelasah" dan untuk menunjukkan UMNO itu sejahat2 parti di Malaysia ni.Dendam sungguh dia dengan UMNO nih.

Idea kerajaan perpaduan ni bukan hanya untuk menguntungkan segelintir individu saja tetapi usul ini dikeluarkan adalah untuk kepentingan masyarakat melayu/islam di negara ini khususnya.

Yang rugi hanyalah sebilangan individu yang sering memainkan isu sentimen "siapa lebih islam" dan "siapa paling layak ke syurga" sahaja. Individu2 ini yang pastinya akan rugi jika idea kerajaan perpaduan ini berjaya di implementasikan menjadi nyata kerana tiada lagi jemaah yang dapat "dipesongkan aqidahnya" dan tiada lagi idea untuk ceramah2 maki hamun yang dapat dianjurkan.

Seharusnya Nik aziz melihat usul kerajaan perpaduan yang ditimbulkan oleh Hj Hadi ini dengan pandangan yang lebih luas. Bukan hanya sekadar melihat kepada "dendam lama" yang masih berbaki didalam hati tua Nik Aziz itu.

Apatah lagi dengan segala ilmu kitab kurniaan Allah swt kepadanya, sepatutnya Nik aziz renungkan setiap ayat dan hadis untuk mencari titik pertemuan/penyatuan melayu dan kearah Islam yang lebih syumul di negara ini. Bukan dengan menidakkan sebarang usaha memupuk persaudaraan serta menyumbang kepada perpecahan masyarakat melayu/islam di Malaysia.

"Dendam" lama Nik Aziz kepada UMNO harus di lepaskan demi untuk masa depan anak bangsa serta kekuatan masyarakat islam, kerana hari ini melayu dan islam semakin "direndahkan" martabatnya oleh bangsa2 kafir yang sering mencari "rekahan2" ukhwah dikalangan kita untuk mereka menambah "racun2" keruntuhan. Jangan biarkan anak2 bangsa kita merempat ditanah airnya sendiri hanya semata2 "dendam" lama kita dahulu.

Kita berkiblat ke arah yang sama Pok Nik !! Kita masih tetap bertuhankan yang SATU !!


"Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat." - AlQuran, Surah AlHujurat ayat 10. - Pusaka Ayahanda

H1N1 Melanda PAS


Nampaknya apa yang kita takutkan telah pun menampakkan tanda-tandanya. Aritu gua datang muktamar PAS, gua jadi menyirap jek tengok kebengongan kebanyakan perwakilan. Memang level pemikiran rendah.

Antara benda yg gua menyirap ialah :

1) Perwakilan bukannya berbahas usul, tapi diorg semua dok berceramah, berkuliah. Macam celaka! Muktamar ni dah la setahun sekali, pastu berbahas mcm celaka! Ternyata pendapat gua ni sama mcm apa yg TGNA tegur : http://malaysiakini.com/news/105985

2) Ada ustad bengong gi sound petugas media tak tutup aurat dlm ucapan perbahasannya. Bodoh, sape ajar ko dakwah mcm tu? Depan org ramai ko malukan petugas2 media non-muslim, pastu ko bangga. Celaka punya ulama!

3) Kebanyakan perwakilan berbahas tanpa hujah konkrit. Semua dok syok sendiri berceramah, pastu cakap pun nak ada style arab la konon. Ntah pape.

Tu je yg gua dapat tengok, pastu gua keluar jenjalan kat gerai2. Buang masa gua jek dengar perbahasan bodoh. Bukan semuanya bengong, tapi disebabkan kebanyakannya bengong, menyebabkan mood gua nak ikuti perbahasan terus padam.

Memang gua tak heran la nasha penipu tu boleh menang. Memang level pemikiran perwakilan cerdik sikit je dari perwakilan UMNO.

Sekarang ni nak menyesal pun dah tak guna. Lepas mamat nasha tu naik jek, terus buat kepala, hidupkan balik idea kerajaan perpaduan. Pastu selamba cakap pandangan TGNA tu cuma pendapat peribadi dia. Kurang ajar punya org! Lu bukannya rasa apa yg TGNA lalui selama ni nak pertahankan kerajaan Kelantan.

Gua rasa, dengan kemenangan hadi dan nasha ni, telah menghasilkan sebuah virus baru iaitu H1N1 (Hadi 1, Nasha 1) yang bakal meretakkan hubungan PAS dalam Pakatan Rakyat. Walaupun kebanyakan grassroot tak sokong idea tu, tapi virus H1N1 ni mempunyai kedudukan yg power dlm PAS.

Gua tak tau nak cakap apa dah. Gua harap 3 naib pres dpt counter cepat sebelum sejarah pahit berulang. Adios - Kudin

Kerajaan Perpaduan Harus Diberikan Peluang

Kepada Blogger diluar sana, fikir-fikirkanlah dahulu sebelum berkata apa2.. saya bersetuju untuk duduk berbincang sekiranya mereka mengajak untuk berbincang. Biarpun komunis mengajak kita berbincang, perlu untuk berbincang dahulu.. buka lah hati dgn lapang nya.. Islam itu adil, terbuka, sempurna dan untuk semua. Ketika berbincang, apa yang salah boleh kita perbetulkan, apa yang diajukan, tidak semestinya kita akui. Apa yang ditawarkan tidak semestinya diterima. Malah kita dapat berdakwah secara terus ketika berbincang. Hidayah itu milik ALLAH, dan bila-bila boleh diberikan ALLAH, kerna ALLAH itu MAHA BERKUASA. Biarlah dia musuh kita yg pernah menzalimi kita dgn teruk, tapi apabila ingin dibawa berbincang, usahlah ditolak. Berbincang atau berunding jauh sama sekali maksud nya dengan bersetuju, bersetongkol, 'satu kepala'. Setiap yg kita ucapkan semuanya ada balasan, bercakap dan berfikirlah atas landasan Islam, bkn atas faktor emosi semata-semata..

Saya bukanlah ahli mana2 parti politik. Saya juga bukan seorang yg arif mengenai agama. Tapi saya terfikir, jika PAS berjuang untuk bangsa melayu, maka bergabung dengan UMNO mungkin satu perkara yg sepatutnya. Jika PAS berjuang demi Islam ikhlas kerana Allah SWT, maka pada pendapat saya hamba Allah yg lemah ini, gabungan tersebut bukanlah jalan yg terbaik. Adakah Nabi Muhammad SWT berjuang untuk bangsa Quraisy, atau kerana agama Allah SWT? Mohon maaf kiranya amat ketara kelemahan pemahaman agama saya melalui ayat-ayat diatas. Terima kasih.

Sokong Chin Peng? Get Lost!

Tengok ni, bekas-bekas askar bertungkus lumus menyelamatkan negara ada plak orang yang nak bawak balik Chin Peng. Ape kes?

Ana benganglah dengan beberapa kelompok parti yang tersangatlah kurang asam menyokong kembalinya manusia kejam " Chin Peng" ke Malaysia...alahai...kenapa cetek benar pemikiran sampai nak dapatkan sokongan komunis???Dalam paper bukan main lagi parti pembangkang dengan tahap kebengongan petala kelapan menyatakan Chin Peng benar2 insaf dan bebas dari ideologi komunis....Ketua Pemuda PAS Pusat Salahudin Ayub mempamerkan kedunguannya bila manyatakan tidak salah Chin Peng dibenarkan pulang ke tanah air asalkan pemimpin PKM itu tidak menjadikan komunis sebagai ideologinya....apa ke he pulak nak kata macam tu...???kalo dah namanya ideologi komunis takkan lari ke mana punye...macam pembangkang jugaklah.....dah namanya ideologi pembangkang walaupun dapat bantuan dari kerajaan, anak dapat bantuan ihsan kerajaan tetap nak membangkang jugak..sebab apa?????dah namanya ideologi pembangkang.takkan berubahpunye....cermin diri sendiri lah...lu dengan Chin Peng sama je....takkan pernah nak berubah...Kalau kita perhatikan....Statement Salehudin turut disokong oleh Mustafa Kamil Ayub ( Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat) dan jugaDr. Tan Seng Giaw di dalam statement mereka.sebenarnya walau pun atas dasar kemanusiaan tapi fikirkanlah bagaimana perasaan golongan yang terlibat menjadi mangsa kekejaman Chin Peng dan sekutunya...perasaan pejuang-pejuang kemerdekaan yang telah kehilangan ahli keluarga dan anggota badan mereka..adakah kita nak mempersiakan pengorbanan mereka???kalau nak diikiutkan dasar kemanusiaan seharusnya kita mengambil kira perasaan mereka dan bukannya Chin Peng...Bagi ana golongan yang menyokong Chin Peng ini sebenarnya tidak layak untuk bermaustatin di Malaysia ini sama seperti Chin Peng....so kalau nak sokong Chin Peng...GET LOST!!!!!!!!

Chin Peng Yang Langgar Janji! Usah Kembali Lagi!

Cukup, hentikan, jika ada yang hendak merayu, kerajaan tidak akan melayannya, demikian penegasan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berhubung dengan isu bekas pemimpin komunis Chin Peng. Walaupun kerajaan telah menegaskan tetap tidak akan membenarkan Chin Peng pulang ke negara ini, masih ada pihak yang terus membangkitkan isu tersebut.

Sehubungan itu, Muhyiddin menyokong pendirian Persatuan Bekas Tentera Malaysia yang dengan tegas menolak usaha membawa Chin Peng pulang ke negara ini dan sambil persatuan itu menyifatkan mereka yang menyokong kepulangan Chin Peng dan cubaan menghidupkan semula komunisme ‘patut ditembak sahaja’.

“Ini memperlihatkan betapa marahnya mereka. Jika dia (Chin Peng) dibenarkan pulang atas dasar kemanusian, bolehkan kita menerima pembunuhan yang dilakukannya. Pembunuhan tidak berperikemanusian,” tambah Muhyiddin. Beliau berkata demikian kepada para wartawan di Kuala Lumpur hari Selasa ketika diminta mengulas mengenaisikap sesetengah pihak yang masih terus mahukan Chin Peng dibenarkan pulang.

Menurut Muhyiddin, semua pihak perlu menghormati pendirian kerajaan berhubung dengan isu Chin Peng. “Semua perbahasan mengenai Chin Peng mestilah dihentikan. Mereka perlu menghormati pendirian kerajaan, kepada mereka yang hendak merayu, kita tidak akan melayannya,” kata beliau sambil menengaskan kerajaan tetap dengan keputusan tidak membenarkan Chin Peng pulang ke negara ini.

Sementara itu, Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Wira Abu Seman ketika mengulas perkara yang sama menafikan kerajaan memungkiri perakra-perkara yang dipersetujui dalam Perjanjian Perletakan Senjata Parti komunis Malaya (PKM) yang ditandantangani pada 2 Disember 1989 berhubung dengan kedudukan Chin Peng.

Menurutnya, menurut perjanjian itu, Chin Peng perlu menghdiri proses temuduga sama seperti 442 yang emmohon untuk kembali ke Malaysia tetapi hanya 406 sahaja yang hadir manakala selebihnya termasuk Chin Peng tidak hadir. "Selepas itu dia tidak pernah mengemukakan permohonan baru sebaliknya menggunakan saluran mahkamah untuk menentukan status kewargenegaraannya.

"Tindakan itu jelas menunjukkan beliau enggan mematuhi syarat-syarat perjanjian yang ditandatangani dan juga tidak mematuhi undang-undang negara seperti mana yang dikehendaki dalam perjanjian tersebut," katanya pada sidang akhbar di Putrajaya. Menurut Abu Seman berkata, dalam kes Chin Peng, kementerian itu berpendirian tegas dan tidak akan bertolak ansur mengenainya dan merasakan Chin Peng bukanlah wira yang patut dibela

Biarkan Chin Peng Mati Di Thailand


Saya pernah berjumpa dengan Allahyarham Rashid Maidin di Kampung Sungai Itik, Gopeng dalam tahun 1990an. Anak saudara Allahyarham Rashid Maidin adalah bapa saudara saya yang berkahwin dengan emak saudara saya sebelah bapa. Pada masa itu, bapa saudara saya itu bertugas di Johor dan saya menetap di kampung Rapat Setia Ipoh. Pada suatu hari, satu kereta daripada Johor iaitu bapa saudara saya dan mak saudara saya serta ayah dan ibu saya telah datang ke rumah saya di Ipoh. Selepas makan malam katanya nak ajak saya ke Kampung Sungai Itik. Saya masih tidak tahu lagi apakah tujuan mereka ke Sungai Itik, Gopeng malam nanti. Memang tidak menimbulkan tanda tanya kepada saya kerana Kg. Sungai Itik adalah kampung asal bapa saudara saya dan masih ramai saudara maranya di sana. Selepas makan dan berbual-bual sebentar, kami bersiap-siap ke Kg Sg.Itik. Sebuah kereta daripada Johor dan sebuah kereta lagi saya dan isteri.

Kampung Sungai Itik seperti biasa saja dan tidak ada peristiwa ganjil yang berlaku. Cuma kelihatan beberapa gerombolan yang membawa andang berjalan di dalam kampung. Kami menuju ke sebuah rumah salah seorang saudara terdekat bapa saudara saya. Setibanya di rumah makanan sudah siap terhidang di atas meja. Kebanyakkannya makanan tradisional Perak seperti ikan talapia masak lemak dan ada juga ulam-ulaman dan tempoyak.

Sebelum itu, kami berbual-bual dengan tuan rumah dan beberapa orang kampung. Sedang berbual keluar seorang lelaki yang cerah kulitnya dan tinggi lebih kurang 5' 5" keluar daripada bilik dan tersenyum sambil bersalam dengan semua tetamu. Ada yang bangun memeluk , ada yang bersalam mencium tangannya dengan penuh hormat. Orang ini pernah saya lihat ketika siaran langsung di TV satu ketika dulu dan di dada-dada akhbar ketika tahun 1989, Perjanjian Haadyai yang telah ditandatangani di Thailand . Seingat saya Timbalan Menteri Dalam Negeri ketika itu adalah Allahyarham TS Megat Junid dan Ketua Polis Negara adalah Tun Hanif Omar. Dalam perjanjian itu, Chin Peng, Rashid Maidin dan lain-lain telah bersetuju meletakkan senjata.

Malam itu, Rashid Maidin yang saya lihat di TV dan cerita-cerita dalam buku-buku sejarah sudah berada di hadapan mata saya. Masih tegap tubuhnya yang agak berisi dan giginya yang tersusun rapi tetapi kekuning-kuningan. Mungkin memakan banyak daun-daun hutan ketika berjuang dengan PKM dulu, bisik hati saya. Saya telah diingatkan oleh saudara maranya supaya tidak bertanyakan soalan-soalan berkaitan kegiatan silamnya di dalam PKM.

Saya mendapat tahu daripada saudara maranya kepulangan Rashid Maidin ke kampung Sg.Itik selama lebih kurang 2 minggu adalah atas ehsan Allahyarham TS Megat Junid yang ketika itu adalah Timbalan Menteri Dalam Negeri. Khabarnya adik Allahyarham Rashid Maidin ada menjadi senator di Teluk Intan pada masa itu. Sudah lupa saya namanya. Malam itu seperti biasa, kami berborak hal-hal biasa tetapi kami banyak memberi peluang kepada saudara mara Allahyarham untuk berbual bertanya khabar, maklumlah saya diberitahu Allahyarham telah meninggalkan kampung sejak 1941.

Ada beberapa perkara yang ingin saya tanyakan tetapi berat mulut saya untuk bercakap. Memang saya pernah dengar daripada bapa-bapa saudara saya yang bertugas sebagai Askar dan polis hutan berkenaan dengan Allahyarham. Paling menarik adalah ceritanya semasa dalam PKM, Allahyarham sering balik ke Gopeng tetapi apabila polis cuba menangkapnya Allahyarham akan ghaib. Ini termasuklah cerita Allahyarham telah balik ke Gopeng untuk memberi penghormatan terakhir kepada jenazah ibunya tetapi selepas itu orang ramai mendapati Allahyarham telah ghaib secara tiba-tiba.

Malam itu, saya memberanikan diri bertanya. 'pak cik, sejak pak cik meninggalkan kampung dari tahun 1941, berapa kali pak cik balik ke Gopeng ni?' tanya saya dengan suara yang tersekat-sekat. Umur saya ketika itu dalam lingkungan 26 tahun. Serius mata Allahyarham memandang saya sehingga membuatkan jantung saya bergerak pantas.' Tak pernah! Tak pernah! walau sekalipun. Inilah kali pertama saya balik ke Gopeng selepas saya keluar kampung dahulu. Itu semua fitnah. semua itu nak menyusahkan keluarga saya di sini' perlahan saja suaranya tetapi tegas menafikan cerita-cerita yang tidak betul terhadap dirinya.

Saya puas mendengar jawapan itu walaupun ringkas. Sebelum balik saya sempat bergambar berdua dengannya dan bersama-sama dengan keluarga yang lain. Saya pegang erat tangannya, tangan seorang pejuang bagi pendokong fahaman yang diikutinya. Mungkin juga tangan seorang penderhaka seperti mana yang saya baca dalam buku-buku sejarah.

Selepas 6 tahun saya pulang ke Johor iaitu pada 1 September 2006 berita di TV memberi tahu bahawa Tuan Haji Rashid Maidin telah menghembuskan nafasnya yang terakhir di Sisakoin, Narathiwat, selatan Thailand (dirumah anak perempuannya).Tuan Haji Rashid Maidin meninggal dunia kerana sakit tua pada umur 89 tahun. Solat jenazah dan pengkebumian telah dilakukan selepas solat Jumaat.

Sepatutnya Allahyarham Rashid Maidin bekas pemimpin Regimen ke-10 PKM yang dibawa balik dahulu. Selain Rashid, rakan-rakannya yang lain seperti Abdullah CD, Suriani Abdullah dan Shamsiah Fakeh semuanya meninggal dunia di luar Malaysia. Jadi apa hebat dan istimewanya Chin Peng? Semua rakan-rakannya tidak dapat balik ke Malaysia. Walhal Rashid Maidin sangat rindu kampung halamannya. Biarlah Chin Peng menghabiskan masa tua dan sisa-sisa hidupnya di Thailand malah biarlah dia mati di "Perkampungan Malaysia" di sempadan Selatan Thailand.

Al-Fatihah untuk Allahyarham Rashid Maidin.


Amir Hamzah
Batu Pahat