Belina Shop

Nik Aziz Meroyan


Aku tak tau nak kata apa dah dengan orang tua sorang ni. Makin lama semakin "meroyan" dia bila dengar nama UMNO.

Apa2 yang berkaitan dengan UMNO mesti si tua ni "hentam" habis-habisan. Sampaikan keluarkan "fatwa" yang bukan2 untuk "membelasah" dan untuk menunjukkan UMNO itu sejahat2 parti di Malaysia ni.Dendam sungguh dia dengan UMNO nih.

Idea kerajaan perpaduan ni bukan hanya untuk menguntungkan segelintir individu saja tetapi usul ini dikeluarkan adalah untuk kepentingan masyarakat melayu/islam di negara ini khususnya.

Yang rugi hanyalah sebilangan individu yang sering memainkan isu sentimen "siapa lebih islam" dan "siapa paling layak ke syurga" sahaja. Individu2 ini yang pastinya akan rugi jika idea kerajaan perpaduan ini berjaya di implementasikan menjadi nyata kerana tiada lagi jemaah yang dapat "dipesongkan aqidahnya" dan tiada lagi idea untuk ceramah2 maki hamun yang dapat dianjurkan.

Seharusnya Nik aziz melihat usul kerajaan perpaduan yang ditimbulkan oleh Hj Hadi ini dengan pandangan yang lebih luas. Bukan hanya sekadar melihat kepada "dendam lama" yang masih berbaki didalam hati tua Nik Aziz itu.

Apatah lagi dengan segala ilmu kitab kurniaan Allah swt kepadanya, sepatutnya Nik aziz renungkan setiap ayat dan hadis untuk mencari titik pertemuan/penyatuan melayu dan kearah Islam yang lebih syumul di negara ini. Bukan dengan menidakkan sebarang usaha memupuk persaudaraan serta menyumbang kepada perpecahan masyarakat melayu/islam di Malaysia.

"Dendam" lama Nik Aziz kepada UMNO harus di lepaskan demi untuk masa depan anak bangsa serta kekuatan masyarakat islam, kerana hari ini melayu dan islam semakin "direndahkan" martabatnya oleh bangsa2 kafir yang sering mencari "rekahan2" ukhwah dikalangan kita untuk mereka menambah "racun2" keruntuhan. Jangan biarkan anak2 bangsa kita merempat ditanah airnya sendiri hanya semata2 "dendam" lama kita dahulu.

Kita berkiblat ke arah yang sama Pok Nik !! Kita masih tetap bertuhankan yang SATU !!


"Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat." - AlQuran, Surah AlHujurat ayat 10. - Pusaka Ayahanda

0 comments:

Post a Comment