Belina Shop

Kerajaan Perpaduan Harus Diberikan Peluang

Kepada Blogger diluar sana, fikir-fikirkanlah dahulu sebelum berkata apa2.. saya bersetuju untuk duduk berbincang sekiranya mereka mengajak untuk berbincang. Biarpun komunis mengajak kita berbincang, perlu untuk berbincang dahulu.. buka lah hati dgn lapang nya.. Islam itu adil, terbuka, sempurna dan untuk semua. Ketika berbincang, apa yang salah boleh kita perbetulkan, apa yang diajukan, tidak semestinya kita akui. Apa yang ditawarkan tidak semestinya diterima. Malah kita dapat berdakwah secara terus ketika berbincang. Hidayah itu milik ALLAH, dan bila-bila boleh diberikan ALLAH, kerna ALLAH itu MAHA BERKUASA. Biarlah dia musuh kita yg pernah menzalimi kita dgn teruk, tapi apabila ingin dibawa berbincang, usahlah ditolak. Berbincang atau berunding jauh sama sekali maksud nya dengan bersetuju, bersetongkol, 'satu kepala'. Setiap yg kita ucapkan semuanya ada balasan, bercakap dan berfikirlah atas landasan Islam, bkn atas faktor emosi semata-semata..

Saya bukanlah ahli mana2 parti politik. Saya juga bukan seorang yg arif mengenai agama. Tapi saya terfikir, jika PAS berjuang untuk bangsa melayu, maka bergabung dengan UMNO mungkin satu perkara yg sepatutnya. Jika PAS berjuang demi Islam ikhlas kerana Allah SWT, maka pada pendapat saya hamba Allah yg lemah ini, gabungan tersebut bukanlah jalan yg terbaik. Adakah Nabi Muhammad SWT berjuang untuk bangsa Quraisy, atau kerana agama Allah SWT? Mohon maaf kiranya amat ketara kelemahan pemahaman agama saya melalui ayat-ayat diatas. Terima kasih.

0 comments:

Post a Comment