Belina Shop

Sikap Pembangkang Malaysia

Yang Pembangkang Buat.......

-Kutuk dan bangkang habis-habisan apa saja usul atau cadangan kerajaan untuk rakyat, tak kiralah samada cadangan tu baik atau kurang sikit baiknya (dah tugas `pembangkang'.. tapi, janganlah pula ada yang tidur bangkang-bangkangpun dipanggil pembangkang...).

-Bawa pemberita atau jurugambar berbayar, tunjuk longkang tersumbat, rumput panjang terbiar, bangunan atau projek kerajaan yang belum siap (dalam pembinaan)..kononnya, merekalah yang paling prihatin..!!

Yang Pembangkang Tak Buat.......


-Buat usul atau cadangan bijak kepada kerajaan persekutuan untuk kebajikan rakyat jelata. Apa yang mereka buat adalah untuk golongan atau kelompok kecil mereka sahaja, tidak melibatkan seluruh rakyat jelata. Contohnya, berjuang kononnya untuk bangsa-bangsa lain sama taraf dengan orang Melayu..(mMmMmM..).

-Bawa pemberita atau jurugambar berbayar, masuk kawasan mereka dan tunjukkan bahawa tiada apa-apa pembangunan atau projek yang mampu mereka bawa setelah memerintah kawasan tersebut. Macam Selangor, Pulau Pinang, Kedah.. (kerajaan negeri terpaksa minta sedekah dengan wakil-wakil BN untuk bawa pembangunan dikawasan tersebut, biarpun mereka adalah kerajaan negeri..).

Pst....pada para pembaca semua...anda adalah dialu-alukan untuk memberi pendapat/cadangan anda diruang komen...mengenai tajuk diatas..tentu banyak ni...gasak sajalahhh...

0 comments:

Post a Comment