NAZRI RACIST 87% THAN MAHATHIR

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz tidak akan menarik balik kenyataannya yang menyifatkan pandangan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai modul Kursus Biro Tatanegara (BTN) bersifat perkauman. Katanya walaupun pelbagai pihak mengkritik kenyataannya itu termasuk Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, beliau tetap tidak akan memohon maaf kepada Dr Mahathir kerana berpendapat modul baru BTN haruslah selari dengan gagasan 1Malaysia yang diperkenalkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak

Sharp Shooter: tak perlu tukar pun, BTN bertujuan memupuk semangat cintakan bangsa, negara dan agama. intakan kawan sahabat, berkerjasama tolong menolong toleransi sesama kita. bertujuan menyedarkan org melayu yg masih lemah dan tertinggal dibelakang kaum lain. ini bukan rasis. bukan bermakna kita nak kuatkan bangsa kita dr sudut ilmu, ekonomi, kecintaan kpd ... See Morebangsa dan agama itu rasis. yg sebenarnya bnagsa lain taut bila kita bersatu sbab kita jadi kuat dan mereka cuba pecahbelahkan melayu supaya mereka dpt memerintah. bayangkan saudara/ri semua org kafir laknat memerintah kita. TGNA kata BTN tak islam sbab tu tak nak sokong. Islam tu macam mana . bukankah nilai yg diajar di BTN itu nilai islam, bersatu, bermuafkat, berkongsi, cintakan negara bangsa agama, bersenbahyang berjamah, tazkirah pun ada dn macam2 lagi. apa bagi TGNA islam tumesti berjubah dan berserban dan berwirid 24 jam dan berdakyah 24 jam b. renung2kanlah. Dan Nazri ni memang bodoh tahap tenuk, berani lawan guru. Dulu bukan main lagi bodek sana sini. Sekarang? Sampah politik!

N3 - KOTA SIPUTEH



Kota Siputeh, Kota yang banyak melahirkan pahlawan bangsa dan negara. Kini Siputeh diuji lagi, rakyat sebagai pahlawan membela nasib diri. Siapakah yang mereka akan undi? PAS atau BN?


Nik Aziz Perlu Letak Jawatan

KUALA LUMPUR 30 Nov. - Penganalisis politik menggesa Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat melepaskan jawatan berikutan tindak-tanduk politik beliau yang semakin menyeleweng daripada ideologi parti sehingga mencetuskan kegelisahan umat Islam.

Menurut mereka, jika Menteri Besar Kelantan itu tidak berundur, dikhuatiri parti itu semakin lemah dan bakal berkubur khasnya di Kelantan.

Kata mereka, Pas 'hilang maruah' apabila Nik Abdul Aziz sanggup membiarkan diri menjadi 'kuda tunggangan' orang bukan Islam khasnya pemimpin DAP demi kelangsungan hayat politiknya.

Prof. Datuk Zainal Kling berkata, Mursyidul Am Pas itu sudah mula memesongkan ahli Pas supaya turut mengikut telunjuk orang bukan Islam demi menjaga hati mereka.

Sambil memberi contoh beberapa isu berkaitan kepentingan orang Islam di Selangor, Perak, Pulau Pinang dan Selangor, Nik Abdul Aziz tidak membela Islam tetapi sebaliknya mencari helah mempertahan pemimpin DAP yang menghina Islam dengan alasan 'mereka tidak faham Islam'.

"Sudah wajar beliau (Nik Abdul Aziz) meletakkan jawatan dalam politik dan sebagai Menteri Besar kerana tindakannya semakin menggusarkan orang Islam.

"Beliau tidak lagi dapat mempertahankan prinsip-prinsip persaudaraan Islam dalam menghadapi serangan dan ejekan orang bukan Islam demi kepentingan politiknya.

"Beliau membiarkan orang bukan Islam meremehkan al-Quran dan menghina pemimpin Islam,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Serentak dengan itu, beliau yang juga Penyandang Kursi Tun Ghafar Baba Universiti Sultan Idris (UPSI) meminta ahli Pas meneliti secara mendalam perkembangan kepimpinan parti tersebut yang sudah tersasar daripada perjuangan asal untuk memartabatkan Islam.

Pendapat itu disokong oleh Profesor Politik dan Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Prof. Dr. Mustafa Ishak yang menyatakan tempoh 18 tahun sudah terlalu lama untuk Nik Abdul Aziz berkuasa dan wajar bersara daripada politik.

"Beliau mengorbankan banyak prinsip perjuangan Islam demi keutuhan dirinya dan bukan parti. Sikap ini sungguh mengecewakan ahli Pas.

"Jika beliau tidak melepaskan jawatan, Pas akan semakin lemah kerana terlalu mengikut telunjuk DAP dan PKR,'' katanya.

Beliau berkata, makin lama Nik Abdul Aziz berkuasa, Pas akan semakin tidak dihormati dan boleh berkubur khususnya di Kelantan.

Presiden Pertubuhan Pemikir Profesional Melayu Malaysia (PPPMM) Prof. Datuk Dr. Kamarudin Kachar berkata, tindakan Nik Abdul Aziz mendoakan orang lain ditimpa bala sudah membuktikan bahawa beliau bukan lagi ulama atau pemimpin Islam tulen.

"Beliau patut letak jawatan. Beliau sudah tidak layak menjadi pemimpin yang mendakwa parti Islam.

"Nik Abdul Aziz sudah terkeluar daripada ajaran agama Islam dan juga pemikirannya sudah gila,'' tegasnya.

Beliau berkata, tidak ada seseorang beragama Islam dan berfikiran waras mendoakan orang lain ditimpa bala.

"Terbukti beliau bukan lagi ulama. Tindak-tanduknya memalukan umat Islam Malaysia di seluruh dunia. Nik Abdul Aziz patut bertaubat dan meminta keampunan pada Allah atas perbuatan itu,'' ujarnya.

Pensyarah Jabatan Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Madya Dr. Ahmad Nidzamuddin Sulaiman berkata, isu 'menantu dan penajaan haji' telah mencalarkan imej tok guru itu.

"Beliau sudah lama menjadi pemimpin Pas. Keadaan kesihatannya juga tidak menentu. Lama atau cepat pengganti Nik Abdul Aziz perlu dicari jika Pas mahu terus hidup,'' katanya.

Pensyarah Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Politik Universiti Teknologi Mara (UiTM) cawangan Dungun, Terengganu, Asri Salleh berkata, Nik Abdul Aziz memperalatkan agama untuk kepentingan politik.

"Sudah patut sangat beliau mengundur diri kerana integriti sudah makin tercalar.

"Cara politik beliau yang memperalatkan agama juga sangat mendukacitakan umat Islam dan tidak sihat,'' katanya.

sumber: utusam malaysia

Ulasan saya : marilah kita sama-sama jadikan kisah nik aziz sebagai satu iktibar bagaimana kehidupan seorang yang pemimpin yang dipenuhi sikap sombong dan angkuh walaupun bergelar tok guru.... nampaknya doa beliau untuk bekerjasama dengan syaitan makbul.... Nauzubillahi minzaliq..

Nik Aziz Hanya Jaga Hati DAPigs, Islam diketepikan


Salam Hari ini hamba ada menerima satu email yang berbunyi begini "(LINA JOY) kehebatan peguam jahanam Azlina Jailani telah menang di Mahkamah. mereka tak akan menang kerana melawan Allah, mereka hanya menang sementara di dunia... sapa yg lebih berkuasa... sama-samalah kita berdoa agar kita, generasi kita dan semua Islam yg ada sekarang sentiasa dlm Agama Allah dan dilindungi Allah terpesong

aqidah...amin Pertubuhan Melayu Murtad telah diluluskan!! persatuan Melayu Kristian telah SAH ditubuhkan di Malaysia !! Injil telah dicetak & di edar.... IFC buat RoadshoW besar-besaran sokong kebebasan Beragama... Bersedialah wahai saudara - saudari ku yang amat disayangi... BERDOALAH SEMOGA UMAT ISLAM SELAMAT tolong sebarkan kepada yang cintakan AGAMA ALLAH (Agama Islam).... ISLAM DIHINA DI MALAYSIA

Malah pengirim juga menulis mengenai beberapa tuntutan daripada IFC...
Malah rasanya semua sudah sedia maklum tuntutan tersebut...tidak mengapa..akan hamba tulis beberapa tuntutan tersebut untuk mengembalikan ingatan kalian:

Setiap anak yang baru lahir di Malaysia jangan dikaitkan dengan mana-mana agama sehinggalah anak itu berusai 18 tahun

Di dalam dokumen pengenalan mykad dan pasport dihapuskan kolum identiti agama...

Mana-mana individu yang bukan beragama islam jika berkahwin dengan orang islam, dia tidak perlu memeluk islam

Mana-mana orang islam yang hendak berkahwin dengan orang bukan islam, dia perlu menukar agama kepada bukan islam(MURTAD)

Hapuskan mahakamah Syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain....dan banyak lagi tuntutan IFC(baca disini 1.....baca disini 2)

Ada sebab kenapa hamba membuka semula lipatan kisah ini yang mana hari ini orang tidak lagi membicara perkara ini...Sebab hamba tertarik dengan bicara seorang sahabat mengenai celoteh Nik Aziz ini yang mengatakan "Perlu tukar Melayu UMNO kepada Islam"...Persoalan yang hamba tertanya yang mereka menyertai dan menyokong UMNO termasuk ayah hamba bukan orang islamkah??? Sehingga Nik Aziz menyatakan sedemikian...

Dan Hamba juga tertanya...Adakah ini yang lebih besar isunya berbanding isu IFC...Tidak tahukah Nik Aziz bahawa PKR dan DAP juga menyokong IFC...Kenapa perlunya lagi PAS menyokong PKR dan DAP...Atau PAS juga menyokong IFC???

Kerajaan hari ini berhabisan menentang IFC.....tetapi PKR dan DAP memberi sokongan yang jitu terhadap pertubuhan ini...Dimana pula kenyataan Nik Aziz berhubung perkara ini....Teringatlah hamba pada satu kenyataan...Selagi kita orang islam berpegang kepada TERAS ISLAM maka terjaminlah ISLAM tersebut...

Sebagai contoh teras islam sudah menggariskan solat zuhur 4 rakaat...maka dari zaman Rasulullah sehingga zaman sekarang solat zuhur tetap 4 rakaat...tidak pernah berubah...Maka hamba percaya Nik Aziz ini bukanlah ulama yang hebat dan perlu diikuti kerana beliau sendiri tidak pernah berpegang pada teras islam...contohnya...dulu Nik Aziz pernah menyatakan UMNO ini kafir kerana berkawan dan berkongsi kuasa dengan orang kafir...Namun hari ini Nik Aziz pula berkawan dan berkongsi kuasa dengan orang kafir...apakah islam Nik Aziz boleh berubah mengikut peredaran zaman?? inikah islam yang perlu diikuti???

Wahal Nik Aziz perlu ingat bukan semua orang kafir itu perlu kita musuhi...orang kafir yang membahayakan islam sepatutnya dimusuhi dan ianya juga telah dijelaskan dalam Al-Quran...Hari ini jelas DAP sudah melampaui batas norma sehingga mengugat agama islam namun kenapa Nik Aziz masih menjadikan DAP sebagai teman seperjuangan...Fikir-fikirkan...

Nik Aziz Akan Berundur Tidak Lama Lagi



Harakahdaily Tue | Oct 13, 09 | 12:30:24 pm MYT

KOTA BHARU, 13 Okt: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sekali lagi berkata, orang Cina di negara ini perlu mengambil peluang untuk memimpin negara ini dengan mengkaji, menyertai dan seterusnya memimpin Islam. Ini kerana, orang Cina jelas cerdik dalam berpolitik dan patut memimpin orang Melayu.

Beliau merujuk kes perwakilan MCA yang menolak kedua-dua pemimpinnya yang dikira salah laku dan rasuah dengan memberikan isyarat kedua-duanya tidak layak memimpin orang-orang Cina dan MCA.

Dalam persidangan luar biasa (EGM) MCA itu, perwakilan meluluskan undi tidak percaya kepada Presidennya, Datuk Seri Ong Tee Kiat. Perwakilan juga menolak usul untuk melantik semula timbalan presidennya, Datuk Seri Chua Soi Lek yang dipecat oleh Lembaga Disiplin parti itu. Namun perwakilan menerima beliau sebagi ahli parti. Bagi Nik Aziz, keputusan ini melambangkan kebijaksanaan orang Cina berpolitik

Sehubungan itu, beliau menawarkan sekali lagi agar mereka mengkaji, menyertai dan memimpin Islam kerana mereka adalah kaum yang cerdik dan layak memimpin Islam berbanding orang Melayu sendiri. Nik Abdul Aziz Nik Mat, semasa memberi responnya berhubung pilihan raya kecil Bagan Pinang berkata, kalah atau menang adalah adat di dalam sebuah perjuangan, seraya mengakui bahawa PAS menghadapi tentangan kuat daripada UMNO pada PRK kali ini.

"Kita terima kekalahan ini. Tak apa. PAS tidak pernah lupa pada falsafah, menang tidak bererti selama-lamanya akan terus menang. Begitu juga kalah. Kelantan pun sebelum ini pernah kalah tetapi akhirnya mampu bangkit semula," katanya. dipetik klik d sini

Komen PB

Ini lah Melayu yang lupa diri dan mabuk kuasa sehingga sanggup gadai maruah bangsa dengan merelakan orang Cina memimpin Melayu kononnya sebab mereka lebih cerdik .

Selain itu , Nik Aziz juga berkata mereka layak memimpin Islam berbanding orang Melayu sendiri . Adakah Nik Aziz buta sejarah dan contoh paling dekat lihatlah sendiri kekejaman tentera Thailand yang membunuh ramai umat Islam di Thak Bai dahulu . Di Singapura pulak, apa nasib umat Melayu di sana di bawah pemerintahan PAP ?? Pemimpin Melayu di sana apa kuasa yang mereka dapat ??

Aku rasa sebelum Nik Aziz cakap orang Melayu tak layak memimpin , sepatutnya beliau lah yang perlu letak jawatan dulu dan bagi kepada Cina pegang MB Kelantan tengok . Apa pembangunan yang dibuat oleh Nik Aziz di sana ?? ramai lagi rakyat miskin menagih bantuan tetapi pemimpin PAS di sana kaya raya dengan hasil balak .

Mahfus Terkedu Dengan Kemenangan Besar BN


 
 

"Umno memang menang dalam pilihanraya Bagan Pinang ini tetapi ternyata kalah dalam memerangi rasuah, kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar sambil menghormati keputusan rakyat atas prinsip demokratik"-
HAPRAK DAILY AKBAR YANG LEBIH THOGHUT DARI PEMIMPIN.LIDAH POLITIK PUTAR BELIT PAS ABAD INI BERSAMA DAP.


Adakahkah PAS menang di Kedah dalam PRU12 bererti PAS juga sudah MENANG dalam memeragi judi,arak,maksiat serta lantai-lantai tempat pondan-pondan berpesta didepan mata…..

POooorah !?

Apakah setelah PAS menang PAS berjaya memeraNgi tipu daya serta putaq belit segelintir pemimpin dan EXCO-EXCO mereka di Kedah hari ini?.

Hakikatnya…PAS tidak mampu bukan sampai ketahap memerangi kemungkaran…tetapi sekadar untuk menegor kemungkaran dikalangan rakan taulan mereka sekali pun mereka tidak mampu…yang termampu mereka bersuara dicelah-celah kangkang rakyat…hanyalah…

“ susahlah…!! Payahlah…!! ..kita pun kena pebetoi diri kita dulu juga….

Pooooorah…!!! Inikah cara untuk memerangi rasuah dan mungkar??

Begitu juga sekadar untuk menegor atau menasihati segelintir pemimpin PAS sendiri yang bersikap “Kaduk Naik Junjung”.

Mampu kah PAS menegor pemimpin mereka? Terutama di Kedah dikampung halaman sendiri…..

Pemimpin sendiri mereka tidak mampu menegor …masakan mereka mampu memeragi Rasuah.

Yang jelas mereka mampu menyerang bangsa sendiri berbanding sekutu mereka si Kapiaq harbi…

Terbukti PAS tidak ada kudrat dan upaya…kerana mereka serupa….2 x5 dan 5 x2 sesekali 5 x5 !


Lupakah Mahfus pada perpatah orang YAN atau orang pokok sena Kedah?

Dengan perpatah tua ini...

”SIANGKAP SENOHONG,GELAMA IKAN KELI” Cakap bohong lama-lama menyangak dan mencuri..

Bukankah dari sikap pembohong,penipu dan putaq belit itu akan membawa pemimpin itu menyangak dan mencuri…bukan sekadar berasuah lagi.

Sedarkah Mahfus sikap pembohong dan putar belit itu harus diperangi terlebih dahulu.

Kerana dari sikap pembohong dan putaq belit itulah yang membawa kepada pemimpin menyangak dan mencuri.

Apakah menyangak dan mencuri itu lebih mulia dari Rasuah?

Atau rasuah itu lebih hina dari menyangak dan mencuri?

Rasuah itu bermula dari sikap pembohong dan penipu serta putar belit.

Hari ini sikap putaq belit dan menipu ini masih berselimut bersama-sama segelintir pemimpin PAS di Kedah.

Sudahkah Mahfus dan Mat Sabu memeranginya…???

Tepok dada tanyalah selera yang lebih besar dari ilmu yang ada…dan janganlah kita asyik memfitnah sesama bangsa .

Sesekali selaklah dipungung sendiri masih adakah taik-taik yang belum tercuci…

Wassallam.apbs.

Pakatan Perak! Sedarlah Diri!

KEPUTUSAN mahkamah sudah mengesahkan siapa berkuasa di Perak. Perkenan Sultan tidak ada, tapi masih juga bertindak keras kepala. Peraturan mana yang mereka pakai. Bahasa apa lagi yang perlu digunakan supaya benar-benar faham. Kami rakyat Perak, sudah bosan dengan politik yang berunsurkan keganasan. Tidak habis-habis melanggar undang-undang. Tidak sudah-sudah menimbulkan masalah dalam negeri yang kami cintai ini. Kami mahu hidup aman dan dapat melaksanakan ibadat puasa dengan aman tanpa keresahan tentang kestabilan negeri.

Janganlah isu sensitif di Selangor hendak dibawa dan dilepaskan dendam dan marah kepada kami di Perak, terutama untuk perhatian Sivakumar. Anda bukan lagi speaker DUN kami. Kalau anda rasa anda ada penyokong, BN juga ramai penyokong. Jadi jangan kerana sikap keras kepala anda, antara penyokong juga bermusuhan atau saling benci-membenci. Kami ingin mengekalkan suasana harmoni sedia ada dan kami sesama Islam dapat merayakan hari raya puasa ini dengan lebih meriah.

Kepada DAP, jika terus juga berdegil dengan perlakuan ini, anda sebenarnya tidak menghormati raja kami. Sejarah membuktikan kami rakyat Perak akan berbuat apa sahaja demi kedaulatan raja kami. Patuhilah rukun negara kedua jika anda adalah benar-benar rakyat Malaysia yang cintakan tanah air ini. Selama 52 tahun, belum ada lagi kumpulan yang berani mencabul prinsip-prinsip rukun negara. Tindakan anda sebenarnya membuatkan rakyat Malaysia yang cinta pada negaranya, amat benci dan marah.

Hentikanlah, kerana perbuatan ADUN-ADUN begini sebenarnya mencabuli semua lima prinsip rukun negara dan memang layak dikenakan lucut kerakyatan.

Ingatlah, kami mahu keamanan agar dapat beribadat sempurna di negeri kami, hidup dan mati kami kerana Allah untuk agama, bangsa dan negara.

PANTANG DICABAR

Bagan Serai, Perak


Putrakencana :

Wahai DAP dan Pengkhianat Melayu sedarlah diri, kami inginkan kedamaian dan kemakmuran yang selama 52 tahun dirasai oleh kami.

Janganlah menimbulkan suasana yang tegang di antara kaum di negara ini.

Kami hanya hendakkan kedamaian yang berkekalan.