Belina Shop

Melayu, Jangan terus diperbodohkan!


Apasal bab membantah kuil jadi isu politik dan nak salahkan UMNO atau Pembangkang sedangkan yang protesnya dapat bersatu atas nama Islam dan melayu.

Kalau yang relevan ialah mereka boleh bersatu tanpa mengira parti apahal kau orang yang atas kertas ni cuba nak jadi batu api dan songsang.

Kepala lembu diheret untuk bagitau kepada semua pemimpin Islam bahawa mereka jangan jadi lembu yang dah mati atau lembu yang boleh dicucuk hidung oleh bangsa asing!! Soal hindu nak melenting, itu memang dah kerja 'ular' dan kenapa pula yang melatah hari ini ialah bangsa melayu kutuk bangsa sendiri???!!!

Cukup cukuplah jadi bangsa Melayu yang semakin bodoh dan terus diperbodohkan.

Bila nak sedar.

Pembantu Khas Ronnie Terkinja-kinja Macam Beruk

itu lah celaka nya dap dan puak pembangkang..bila benda ni kena kat orang lain mereka suka tetapi bila kena kat diri sendiri pulak..mereka melatah...bukan tak nampak cara cina mangkok tu meronta-ronta masa kena di bawa bersama dengan pegawai SPRM...dia sengaja melompat2 dan meronta2...supaya sprm boleh dipersalahkan...ni lah bangsa yang melayu pas dan pkr agung-agungkan.

Hasan sanggup dilucut jawatan exco berhubung isu penjualan arak

SHAH ALAM 12 Ogos - Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Mohd. Ali sanggup dilucutkan jawatan Exco kerajaan negeri demi mempertahankan pandangannya agar minuman keras dan bir tidak dijual di kawasan majoriti penduduknya beragama Islam.

Menurut Hasan, beliau tidak akan tunduk dengan ugutan pihak tertentu yang meminta pucuk pimpinan pakatan pembangkang mengambil tindakan ke atasnya berikutan pendiriannya dalam isu penjualan arak di Selangor. – Utusan

PANDANGAN PENULIS.

PENULIS PUJI PENDIRIAN DATO HASAN ALI, BERANI DAN TEGAS, SANGGUP DILUCUTKAN JAWATAN DAN TIDAK AKAN TUNDUK DENGAN DESAKAN DAN UGUTAN PIHAK DAP DEMI MEMPERTAHANKAN PENDIRIANNYA.

TETAPI WALAU PUN BEGITU PENULIS BERPENDAPAT PRESTASI PAS TAK MEMBANGGAKAN LANGSUNG. KENAPA MASIH TIDAK KEDENGARAN SUARA-SUARA LANTANG PEMIMPIN PAS YANG LAIN MEMBELA HASAN ALI ? KENAPA DIBIARKAN BELIAU BERJUANG SENDIRIAN ?

SETUJU TAK SEKIRANYA PENULIS KATAKAN: BELUM CUKUP BAIK BAGI SEBUAH PARTAI YANG DILABEL SEBAGAI PARTAI YANG MEMPERJUANGKAN ISLAM TAPI HANYA HASAN ALI SAHAJA YANG LANTANG BERSUARA DALAM ISU INI.

ATAU HANYA ADA SATU SAHAJAKAH SEMANGAT DAN SUARA SELANTANG DAN SETANDING HASAN ALI DI DALAM PAS. ?

APAKAH PAS TELAH KETANDUSAN SUARA PERJUANG YANG BENAR-BENAR BERANI MEMPERJUANGKAN KEBENARAN DAN ISLAM. ?

DIMANAKAH PERGINYA SUARA LANTANG LAGI HEBAT YANG SERING MENGEGARKAN PENTAS POLITIK MALAYSIA ?

HAHAHA…MUNGKINKAH SUARA MEREKA DI KHASKAN UNTUK BERKEMPEN KETIKA PILIHANRAYA SAHAJA ATAU UNTUK KES-KES TERPILIH SAHAJA ?

WAH..KALAU MENCEMUH..MEREMEH..MENGUTUK..UMNO DAN KERAJAAN BUKAN MAIN LAGI HEBAT DAN RIBUTNYA.

HMMM…ELOKLAH DI FIKIR-FIKIRKAN, SUARA YANG GEGAK GEMPITA TU DIGUNAKAN UNTUK MEMPERJUANGKAN ISLAM BUKAN HANYA UNTUK MEMPERTAHANKAN KEPENTINGAN POLITIK KEPARTIAN SAHAJA.

CEHHH MALU..BETUL BETUL MEMALUKAN..!!

Mahfuz: "kami baru.." (mcm ngaku "Kami Barua PKR & DAP.."


Ni dh masuk hari keberapa isu ARAK HARAM SELANGOR ni? Lamanya nak selesaikan? PAS xmampu ke nak berbincang dengan DAP HARAM tu? Dalam apa jua jenis pekerjaan yang kita ceburi, tiada istilah "Kami baru..." bagi mengelakkan diri daripada dipersalahkan. Tiada alasan untuk itu Mahfuz, kerajaan baru atau lama adalah sama! Kena jalankan tanggungjawab dan berani menerima teguran pihak lain bukannya dengan mengatakan "KAMI BARU.." yang lebih kepada "KAMI BARUA PKR & DAP..."
Ini bukan pertama kali Mahfuz, ini kali kedua PAS diperbodohkan. Bila nak sedar? dah nak hancur PAS dikerjakan DAP dgn PKR baru nak celik mata dan menyesal? Ah sudah!

ISA: Penyangak GMI yang menyusahkan Rakyat

Sekali lagi warga Lembah Klang harus melalui keperitan. Ramai di kalangan mereka terperangkap dalam kesesakan lalu lintas, para peniaga terpaksa menutup perniagaan dan aktiviti riadah di hujung minggu terjejas.

Segalanya hanya kerana kejahilan sekelompok manusia yang tetap mahu turun ke jalan raya untuk berdemonstrasi kononnya bagi menuntut pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Kita tidak peduli siapapun mereka sama ada mereka ini ahli politik, aktivis atau ahli mana-mana parti. Tetapi apa yang pasti, perbuatan mereka turun ke jalanan adalah perbuatan tidak bertamadun dan tidak bersesuaian dengan budaya masyarakat negara ini.

Kelompok yang berbuat demikian sengaja ingin mencabar kewibawaan pihak berkuasa yang sudah berminggu-minggu memberikan amaran supaya jangan berdemonstrasi.Bagaimanapun, puak yang jumud ini, tidak mempedulikan amaran itu. Mereka tidak kisah keperitan yang akan ditanggung oleh warga kota dan sudah pasti mereka juga tidak menghiraukan kesan perbuatan mereka.

Selain itu, jika mereka ikhlas ingin membuat desakan secara aman sudah pasti perhimpunan berkenaan diadakan di kawasan tertutup seperti di stadium-stadium di negeri yang dikuasai oleh pembangkang. Sebelum ini mereka sudah berbuat demikian dengan menganjurkan pelbagai perhimpunan.Semuanya berjalan dengan lancar dan teratur, malah mendapat kerjasama daripada pihak berkuasa.

Tetapi kali ini, mereka tidak mahu berbuat demikian, matlamat mereka ialah turun ke jalan raya bagi melakukan huru-hara. Kalau di stadium sudah pasti suasana aman, ini akan menggagalkan matlamat utama mereka hendak memburukkan imej kerajaan.Apa yang lebih malang majoriti yang berbuat demikian adalah orang Melayu. Kasihan kepada kelompok orang Melayu seumpama ini yang terus bersedia menjadi alat politik kepada pemimpin-pemimpin parti tertentu.

Seperti mana apa yang berlaku di Perak tidak lama dahulu, demonstrasi kali ini juga menyaksikan sekali lagi kejahilan penyokong Pas dan PKR.Biarpun demonstrasi itu anjuran pakatan pembangkang, tetapi kita tidak lihat pun penyokong DAP turun 'bertempur' dengan pihak polis. Kesudahannya, sekali lagi orang Melayu dalam pembangkang dilihat hanya menjadi alat, akibat kebodohan sendiri.

Namun kita tidak perlu bersimpati dengan puak yang turun berdemonstrasi dan menjadi mangsa tembakan gas pemedih mata oleh pihak polis. Mereka yang cari penyakit. Itulah balasannya apabila amaran secara lembut tidak dipedulikan dan gagal berfikir dengan waras kewajaran untuk berbuat demikian.Apa yang lebih malang majoriti yang berbuat demikian adalah orang Melayu.

Mereka bernasib baik kerana polis Malaysia hanya menggunakan gas pemedih mata. Kalau di negara lain percayalah, akan ada 'peluru' lain yang akan digunakan bagi mengajar manusia-manusia degil tersebut.

Anwar Pengkhianat Bangsa!


Hai, kasihan anakmuda tgk tv dan surat khabar tentang berita perhimpunan Mansuhkan ISA semalam. Apa yang anakmuda terfikir dengan fikiran yang waras, APA PEKDAHNYA? adakah rakyat benar-benar kesah pasal ISA ni? atau pemimpin pembangkang yang mempergunakan rakyat untuk melaksanakan dasar dan matlamat mereka? Tentunya jawapannya adalah RAKYAT DIPERGUNAKAN...

Jika dilihat semalam, majoritinya MELAYU YANG BERLEBAI YANG BERLARI MACAM LIPAS KUDUNG SEMALAM... MANA KAUM LAIN? ADA DEPA KESAH? Jawapannya melayu lebih kesah pasal pemansuhan ISA. Pelik anakmuda. Adakah melayu sekrang sedar apa yang mereka lakukan semalam tew untuk sapa? ERMM...ADAKAH MELAYU YANG DATANG TEW FAHAM APA ITEW ISA? KENAPA MALAYSIA SANGAT PERLUKAN ISA?

ISA adalah bertujuan untuk mewujudkan kestabilan ekonomi dan politik supaya tidak menimbulkan permasalahan agama, kaum dan budaya dan inilah yang mahu ditekankan oleh pihak kerajaan.

KALU ANDA WAHAI SAHABAT PEMBANGKANG TAK BUAT SALAH DIBAWAH ISA, BUAT APA NAK TAKUT?